IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

12 начина да разведрим работната атмосфера

2 юли 2012 12 55

Само работа на работа е противопоказно

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Когато големият обем работа среща натоварващите презентации, стресиращите крайни срокове и напрежението от гоненето на резултати, всичко това оказва влияние върху здравето, настроението и нивото на мотивация на служителите в една фирма.

Изключителната концентрация върху служебните задължения по минимум 40 часа седмично създава високи нива на физически и психически стрес и дори експертите днес съветват, че на работното място е добре да се въдвори атмосфера, представляваща здравословна смесица от работен дух и веселие. Добре е за служителите, добре е и за работата, която вършат.

Ето няколко съвета как да разведрите атмосферата в офиса:

1. Поздравявайте се

Един от най-добрите начини да започнете деня, е да влезете в офиса с усмивка и поздрав на уста за всички. Това зарежда с позитивност останалите и скрепва отношенията в един колектив.

2. Оценявайте постиженията на колегите

Добрите резултати се награждават често с бонуси към заплатата или похвала от началството, но няма нищо по-радостно от поздравление за добре свършената работа от колегите, с които съвместно сте се стремили към това. Може би групово ръкопляскане в офиса би било малко прекалено, но поздравителна картичка, малка почерпка или поне потупване по рамото и стискане на ръката ще вкарат топлина и смисъл в служебния ден на всеки от нас.

3. Забавлявайте се с игри

Когато прекарате десетки часове на една задача, мозъкът започва да блокира и продуктивността ви рязко пада. В такива моменти е добре да разсеете мисълта си от това, което правите и да я насочите към нещо леко и неангажиращо. Това ще даде на ума ви време да си почине и освежи и да възобнови загубените части от капацитета си. За целта са подходящи кратки, добре познати на всички игри – кръстословици, не се сърди човече, морски шах, бесеница, дори кратки игрови сесии с карти или на компютъра. Не забравяйте да предупредите обаче шефа за новия си метод за разтоварване, защото той може да разбере тактиката ви по-различен начин.

4. Хранете се заедно

Хората казват, че е чудесно да споделяш обяда си с второто си семейство – колегите. Дори не е необходимо да напускате офиса, макар и да е препоръчително, като поръчате храна отвън, но се хранете заедно, тъй като това сплотява. Така преживявате не само тежките моменти заедно, но и мигове на удоволствие, а това създава друга, по-здрава атмосфера.

5.Слушайте музика

Музиката успокоява напрежението от работата и вкарва бодър дух и вълнение в ежедневието ни. Нещо весело и ритмично ще подобри настроението на всички и работата става с песен.

6. Празнувайте рождените дни

На работа всеки повод за празник и веселба е добре дошъл. Рождените дни са специални и няма нищо по-хубаво от тяхното отбелязване, а в много фирми има политика за събиране на пари за общ подарък или торта, което би трогнало всеки.

7. Планирайте пикници през почивните дни

Не е възможно да се харесвате и обичате с всички в офиса, но с тези, които имате по-близки отношения, е хубаво да излизате сред природата. Кратко пътуване до някое интересно място, запознанство със семействата им или просто разходка на тихо и чист въздух, ще направят чудеса за отношенията ви.

8. Спортувайте

Добрата тренировка във фитнеса до офиса е незаменима, що се отнася до разтоварване и повдигане на настроението. Ако във фирмата ви е позволено, можете да се комбинирате с колеги и да отскачате за кратки часове по йога или аеробика. Това хем ще повдигне общия тонус на колектива, хем ще повиши самочувствието на всички, хем ще поддържа екипа здрав и енергичен.

Снимка: Dreamstime

9. Отделете време за шеги

Казват, че смехът е най-доброто лекарство и в действителност хуморът разведрява настроението на почти всички и внася глътка свежест в рутината. Виц, весела случка или дори смешен преразказ на филм или шоу, което някой е гледал, са не само приятни, но и направо задължителни сред колеги.

10. Организирайте си специални дни от седмицата

Ако не почивате по празниците, или делниците са ви натежали твърде много, може да се опитате да ги разведрите като определите някои забавни „специални дни" – дни, в които се носи само жълто например, или се яде само шоколад, или може да доведете домашния си любимец на работа с вас или т.н. Това се практикува усилено на запад от доста време и се е превърнало в нещо като нарицателно за веселие в офиса. Защо да не пробваме и тук?

11. Декорирайте работното си място

Направете офиса и бюрото си приятно място за гледане и седене с някаква украса или декорация. Повечето помещения на работа имат интериор с неутрални цветове, а всяко цветно петно или красива картинка внасят свежест за погледа и душата.

12. Вътрешни състезания

Можете да внесете малко смях в делничната рутина на екипа, като си организирате някакви вътрешни състезания или игри – викторини, спортно мероприятия (ходене на боулинг, голф, футболни мачове и др.). Това тренира състезателния дух и отборната принадлежност.

Има още много начини да се забавляваме, докато сме на работа, но не бива да забравяме, че това са само дейности за разсейване от стреса, които не трябва да превръщаме в занимания на пълен работен ден. Добре премереният баланс между работата и забавлението е ключът за добрата, продуктивна работна среда и удовлетвореността ни в професионален план.

КоментариКоментари

silviaii ( преди 11 години )
Ние с колегите като се чудим как да се разведрим... играем хоро. Понякога дори няколко хора, различни, на които се учат тези, които не ги знаят. Ужасно забавно е!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар