IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да направите служителите си щастливи

23 октомври 2012 10 40

Съвети за работодатели, които нямат пари за повишения и постоянни бонуси

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако сте работодател сигурно и на вас не ви е лесно в тези трудни, икономически времена, където конкуренцията е свирепа. Затова забравете за повишенията на заплатите, за самостоятелните кабинети за ключовите ви служители, както и за раздаването на служебни автомобили.

Вече има къде-къде по-прости и евтини начини да накарате служителите си да се чувстват щастливи, продуктивни и удовлетворени от работата си.

Ето и няколко от тях:

1. Възможност за растеж

Малко вероятно е служителите ви да бъдат щастливи и мотивирани, ако работят на място, което не предлага възможност за израстване и напредък в кариерата. Според скорошно проучване най-нещастни са служителите, които не виждат възможност за професионално развитие в рамките на организацията, в която работят. В резултат на това тези хора са по-склонни да започнат да си търсят нова, по-привлекателна работа.

2. Програми за обучение

Работодателите не трябва да се подценяват като инструмент за мотивация това да предлагат различни видове обучение на служителите си. Според друго проучване образователните курсове, спонсорирани от компанията карат служителите да се чувстват по-ангажирани с благото на тази фирмата, тъй като считат, че тя се грижи за повишаването на техния потенциал и за тяхното бъдещо щастие като цяло.

3. Малки бонуси

Предлагането на бонуси е друг инструмент, който компаниите използват за да запазят служителите си и да ги накарат да се чувстват по-добре платени. Шестдесет процента от работниците заявяват, че ще бъде щастливи в края на година с бонус, по-малък от половината им месечна заплата. Тези бонуси повишават лоялността на служителите към организацията и ги мотивират да работят по-усърдно.

4. Автономия на служителите

Хората са по-щастливи в работата си, когато мотивацията идва от вътре. Те ще се представят по-добре, ще са по-дейни и по-отговорни, ако това, което правят идва от сърцето им. Тоест, ако им се даде възможност да изпълняват задачи си по свой начин без да им се налагат скучни правила от страна на началниците.

5. Създаване на благоприятна среда офис

Логично служителите са по-щастливи, когато мястото, на което работят е приятно и им харесва. Офис-средата не е свързана само с интериора на офиса, но и с други прости неща, като слушането на приятна музика, осигуряването на обяд, кафета и вода в офиса, добрата комуникация с колегите и нормалното взаимодействие с ръководството.

6. Възможност за работа от вкъщи

Въпреки че създаването на удобна работна среда е един от начините да накарате служителите си да бъдат по-щастливи и продуктивни, много от тях биха били доволни, ако могат да работят от дома си от време на време.

7. Възможност за концентрация върху работата

Позволете на служителите си да могат да се фокусират върху работата си и да я свършат на време без постоянно да ги прекъсвате с нови задачи, разговори и срещи. Един от начините да постигнете това е да спрете с излишните мейли. Скорошно изследване показа, че работниците прекарват по 100 часа на година в четене на безсмислени, електронни писма.

8. Помогнете на служителите си да открият баланса в живота си

Съчетаването на професионалния и личния живот е истинско предизвикателство най-вече за семейните служители. Затова, ако искате да ги накарате да се чувстват щастливи предложете им възможности да открият този баланс. Това може да стане с намалено, почасово или гъвкаво работно време, с липса на служебни ангажименти през почивните дни, вечер или по време на отпуска.

9. Придобивки и привилегии

Фирмите могат да мотивират служителите си и да подобрят живота им като им предложат различни облаги. Това може да са смарт телефони, купони за храна, карта за фитнес, безплатни профилактични прегледи, домашен интернет, забавачка за децата на служителите и т.н.

10 . Почивки за Facebook и други дейности

Ако фирмата допуска служителите ѝ да могат да проверяват социалните мрежи, личните си мейли, да сърфират в Интернет или да чатят с приятели за кратко през работния ден, както и да могат да излизат по лични въпроси, когато им се наложи, това определено ще повиши настроението им и тяхната производителност. Според едно ново, изненадващо изследване кратка пауза по време на работния ден подобрява концентрацията на служителите след това. Тези почивки, обаче, не трябва да са за повече от 10 минути.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Аз ( преди 11 години )
Супер безинтересно, с изключение на предложение 9.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар