Блогът е лично и интимно място за комуникация, което се различава от официалния бизнес сайт на фирмата. Затова и писането в блога трябва да бъде по-различно от информацията, която се предлага в сайта на фирмата. За да бъде един блог достатъчно ефективен, на първо място той трябва да бъде посещаван. Предлагаме ви пет съвета, които ще ви помогнат да усъвършенствате своя бизнес блог:
1. Пишете писмо, не дисертация
Когато пишете публикация в блога, представете си, че пишете писмо до приятел. Това ще ви помогне да поддържате личното ниво на комуникация с читателя, като същевременно успявате да предадете важна и полезна информация. Също, както при писмото, публикациите в блога трябва да бъдат „отворени“ за обратна връзка, в която интересуващите се да могат да задават въпроси или да изказват мнение.
2. Придържайте се към най-важното
Бизнес блога трябва да предлага информация и данни, но тя има по-голямо въздействие, когато е редуцирана до най-важното. Публикациите не трябва да отегчават читателите, затова препоръчителният обем за всяка е около 300-400 думи.
3. Пишете разбираемо
Избягвайте жаргоните, тъй като някои от вашите читатели могат да не ви разберат. Пишете колкото може по-кратки и ясно структурирани изречения. Няма нужда да използвате сложни термини, ако те могат да се заменят с по-леснодостъпна дума. Разбира се, ако сферата на вашата работа изисква специални термини, няма как да ги избегнете. Смята се, че който чете вашия блог има представа какво означават те.
4. Направете публикациите лесни за четене
Пишете текстовете по начин, който ще помогне на читателите да уловят лесно същността на публикацията, без да ги принуждава да четат всяка дума. Всеки абзац не трябва да бъде по-голям от четири-пет реда. Използвайте подчертаване или удебеляване на шрифта на важните моменти, както и прости и ясни подзаглавия. Изображения, които са свързани с темата на вашата публикация също ще бъдат много полезни.
5. Бъдете последователни
С времето вие ще изградите широк кръг от хора, които посещават вашия бизнес блог. За целта обаче трябва да бъдете последователни и да пишете в еднакъв стил. Не може да бъдете хумористични в понеделник и много сериозни във вторник. Разберете какво харесва на вашите читатели и се придържайте към него.