IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как брандовете въздействат с помощта на цветовете

23 януари 2013 15 00

И какво искат да излъчват

Снимка: inspectyourbrand.com

Снимка: inspectyourbrand.com

Цветовете оказват въздействие. Това е доказано и затова безотказно работи в сферата на маркетинга и рекламата. Има брандове, които могат да бъдат разпознати веднага само по цвета им. Например, синята кутийка на бижутерската къща „Тифани" провокира моментално вълнение у дамата, когато се озове пред нея. Една обикновена кутия с панделка, в която може да има всичко. Но не! Тя знае, че това е „Тифани" , което означава – скъпо, красиво, качествено, престижно.

Карен Халер е експерт в сферата на брандинга. Тя е работила за компании като Dulux, Orange Mobile, and Logitech и с ентусиазъм разказва какви са помислите зад избора на цвят при логата, кампаниите и символите на една марка.

Червено

Марките се спират на червения цвят, когато искат да бъдат видени в очите на потенциалния клиент като могъщи и страстни

Червеното е цветът на страстта. Халер обяснява, че то може да бъде свързано и с вълнение, енергия и кураж.

Кои брандове го използват?

The Virgin Group е една от най-големите и могъщи компании в света. Дори, когато марката е още съвсем малка, Ричард Брансън е достатъчно умен да използва червеното, за да вдъхва увереност и енергия.

Coca-Cola е друг голям бранд, който си е харесал този цвят. Наскоро и дизайнерът на обувки Кристиан Лоботин спечели правото да използва червените подметки като своя запазена марка, след като осъди Yves Saint Laurent.

Зелено

Компаниите се спират на зеленото, когато искат да демонстрират жизненост, младост и връзката си с природата.

Зеленото е цветът на парите и алчността, но и на символите на природата и универсалната любов, казва Халер. Зеленото е атрактивно за младите и за тези, които обичат да се наслаждават на живота.

Кои брандове го използват?

Зелената русалка на чашката на Starbucks подсказва, че компанията е насочена към младежите и е природосъобразна. Компанията се гордее със своята социална отговорност.

Garnier е друга компания, която залага на зеленото и тъй като продава козметика, желанието и да се идентифицира с природата , е повече от логично.

Синьо

Синьото е предпочитан цвят, когато една компания иска да вдъхва спокойствие и да изглежда разумна в очите на потребителя.

Синьото изразява „доверие, интеграция и общуване", казва Халер. Разбира се, трябва да се избере подходящия нюанс синьо, защото иначе може „брандът да изглежда студен, сдържан и недостъпен". Синьото се свързва с ума и се асоциира с логиката. Също така този цвят символизира водата и действа успокоително.

Кои марки го използват?

Facebook, Twitter, LinkedIn като основни цветове на брандовете си. Халер подчертава, че светлият му нюанс в логото на Twitter цели да разкрие и забавната страна на социалната медия. Бижутерската къща Tiffany & Co. е силно разпознаваема заради своя светъл нюанс синьо.

 

Лилаво

Какво означава? „Качество, лукс и упадък" са асоциациите с лилавото според Халер. Той е познат и като кралския цвят – този на охолството, на авантюризма. Макар че някои марки не се съобразяват с психологическите му характеристики и силно се разминават с посланието, което искат да изпратят.

Кои марки го използват?

Най-често лилавото присъства в света на сладките изкушения. Cadbury е скъпа марка шоколадови лакомства, която иска да акцентира на своята уникалност и лукс. Milka е друга шоколадова компания, която залага на сигналите на изкушение и приключение, които изпраща лилавото.

Черно

Черното се използва, когато иска да се внуши ексклузивност и блясък

Както лилавото, така и черното е считано за луксозен цвят. „Когато черното е комуникирано правилно, може да внуши блясък, изтънченост, изключителност", казва Халер. Черното е цветът, който подчертава и сериозност.

Кои брандове се отличават с черно?

Черно-златното лого на Gilt Groupe не казва нищо повече от „изключително". Chanel и Yves Saint Laurent също наблягат на своята уникалност посредством употребата на този цвят.

Жълто

Марките използват жълтото, за да демонстрират, че са забавни и приятелски настроени

Жълтото изразява щастие, оптимизъм и приятелство. Освен това този цвят е най-видимият на дневна светлина, твърди Халер.

McDonald's използва умело качествата на цвета и издига на високо своето „М" над улиците, което контрастира със синьото небе по начин, работещ за бранда.

IKEA също използва жълтото, за да внуши на клиентите си, че пазаруването там е забавно преживяване.

Оранжево

Оранжевото е игриво и внушава психически комфорт

Оранжевото е много енергичен цвят. Халер го определя като „забавен, игрив и социализиращ" цвят. Той осигурява и душевен комфорт и носи топлина. Според дамата обаче, той не е добър за всички брандове, защото излъчва и лека несериозност.

Кой го използва?

Обикновено това са марки с продукти за деца или телевизии, предвидени за най-малките като мрежата Nickelodeon.

Розово

Този цвят се асоциира с определенията сладко и секси. Ако е в по-бледи нюанси, кореспондира с невинност и искреност.

Розовото е много женствен цвят. В ярките си проявления той асоциира със секс.

Кой го използва?

Естествено, че лейбълът за бельо Victoria's secret. Марката дори има продуктова линия, която се казва PINK. Тъй като цветът привлича женското внимание, много кампании, включително и тази за рака на гърдата, се идентифицира с този цвят.

Кафяво

Кафявото провокира усещане за топлина и надеждност.

Шоколадът е първото нещо, което умът асоциира с този цвят, но зад него се крият по-дълбоки значения – топлина, уют, стабилност, защита... казва Халер.

Кой го използва?

Тъй като сме лакоми, се сещаме за бонбоните M&Ms, които искат да провокират усещане за комфорт, семеен уют и топлина.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари