IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Способностите на перфектните служители

3 април 2013 12 00

Представяме ви десетте характеристики на служителите, които работодателите трябва да възнаградят незабавно

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Всеки работодател е благодарен, когато има в екипа си добри, верни и работливи служители. Не е лесна задача да намериш, наемеш и задържиш във фирмата си свестни и талантливи хора, които да дърпат компанията напред. По принцип напредъкът е награда, която не може да бъде получена от компания без достоен екип.

Вижте кои 10 черти от характера на служителя са ценни за напредъка на една фирма. Оглеждайте се за тях, когато наемате нови хора, а ако вече притежавате такива, не забравяйте да ги мотивирате по един или друг начин. 

1. Желание да се научат на всички аспекти на бизнеса

Служителите, които разбират, че са част от нещо по-голямо и по-полезно, отколкото е тяхната индивидуална работа, са много ценни кадри. Те гледат да се образоват и в други области на бизнеса, както и да владеят до съвършенство своята собствена. Със своето иновативно мислене, те със сигурност ще окажат положително влияние върху много области в компанията.
 

Съвети към работодателя: Инвестирайте в семинари по основи на бизнеса, като счетоводство, маркетинг и управление, така че всички служители във фирмата ви да се учат и да растат.

2. Припознават компанията като своя

Служителите, които се отнасят към компанията като към нещо тяхно, за което те милеят, са много важни кадри. Те винаги гледат да взимат разумни решения, по отношение на разходите и възможностите на фирмата, като мислят за нейното развитие в дългосрочен план. Това, че доброто бъдеще на компанията е част от мислите им, няма начин да не се отрази добре и на самата компания.
 

Съвети към работодателя: Бъдете прозрачни относно вашите бизнес планове. Колкото по-наясно са с финансите и философията на фирмата служителите ви, толкова по-лесно ще е за тях да вземат правилните решения.

3. Хората, които могат да работят в екип

Не само служителите, които са част от звената „продажби" и „маркетинг", могат да помагат за растежа на компанията. По-важно е да имате служители, които могат да си взаимодействат с всички звена в компанията и да са готови за колективни усилия, а не да се опитват да играят самостоятелно.
 

Съвети към работодателя: Уверете се, че всички ваши служители искат и могат да бъдат екипни играчи. Винаги ги възнаграждавайте като отбор, когато техните екипни усилия доведат до постижения във фирмата.

4. Служителите, които умеят да разрешават проблемите, преди те да са станали сериозна пречка

Има една"порода" изключителни служители, които винаги активно търсят начини за подобряване на всички системи от работния процес. Те се стараят да решават всички проблеми навреме, преди те да навредят сериозно на компанията.

Съвети към работодателя: Компанията трябва да насърчава инициативата на такъв тип хора и да им дава правомощията да правят тези промени към добро.

5. Откровените служители

Тези служители не се страхуват да споделят лошите новини с ръководството. Те намират сили и начин да извадят всяка „неудобна" информация на повърхността. Те казват на колегите си право в очите какво е необходимо да се направи, без да се притесняват, че някой ще им се обиди.
 

Съвети към работодателя: Насърчавайте подобен отворен модел на комуникация във вашата фирма. Важно е хората ви да не се страхуват да казват истината, дори тя да е болезнена.

6. Демонстрират високи постижения без големи разходи

Всеки работодател иска подобни служители, които работят на високо ниво без това постоянно да затруднява бюджета на фирмата.

Съвети към работодателя: Давайте за пример подобни служители, които постигат максимум производителност без драма и с минимални средства.

7. Служители, които искат да израстват

Те не само искат да подобрят собствената си кариера, но вдъхновят и другите да го направят. Тези служители дават пример как човек може да върви нагоре, без да оставя след себе си диря от омраза. Те искат перфектно бъдеще за себе си, но го искат и за околните и за самата фирма.
 

Съвети към работодателя: Насърчавайте личностното развитие в компанията си, но чрез добро партньорство, а не чрез яростна конкуренция.

8. Служители, които искат да се усъвършенстват

Никой работодател не очаква хората му да знаят всичко, но в този бързо променящ се свят, той трябва да уважава служителите, които искат да научат повече от това, което вече знаят. Най-добрите служители активно проучват възможностите си за усъвършенстване и действат.
 

Съвети към работодателя: Насърчавайте хората си да се специализират повече, така че да бъдат още по-полезни за компанията ви.

9. Служителите - оптимисти

Всяка компания има нужда от усмихнати и позитивно настроени служители, които не се поддават на стреса. Те умеят да балансират добре между работата и личния си живот и не сеят излишна негативна енергия на работното си място. В тези трудни времена положителните вибрации са изключително важни дори и в офиса и тези, които ги разпръскват, трябва да бъдат ценени.

Съвети към работодателя: Създайте среда, в която хората да могат да се изразяват открито. Окуражавайте ги да работят усилено, в преследване на техните мечти и отвръщайте на всяка усмивка с усмивка.

10. Служителите, които улесняват шефовете

Всеки работодател има нужда от силна опора, идваща от негови служители, които действат уверено и му помагат в работата и взимането на решения. Тези служители карат работодателя си да иска да бъде още по-достоен и по-фокусиран лидер, така че да оправдае високите им очаквания. Те му вярват безрезервно, винаги са готови да застанат зад гърба му, но в същото време му дават добри насоки за развитие.

Съвети към работодателя: Положете усилия да покажете на тези свои служители своята благодарност за тяхната подкрепа и поведение. Така те ще се чувстват още по-значими и ценни за фирмата, което ще им подейства мотивиращо и те ще се опитат да разгърнат целия си потенциал.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари