IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Направете силно първо впечатление само за 7 секунди

19 април 2013 12 40

Как да направите така, че молбата ви за работа да отиде на върха на купчината?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Всеки знае колко е важно първото впечатление, но не всеки знае, че "първото впечатление" се формира само за седем секунди след среща с някого.

Това означава, че още преди интервюто за работа да е започнало, вие трябва да действате бързо и умело, за да направите брилянтно първо впечатление на интервюиращия.

Тогава той ще има желание да довърши интервюто и най-важното – ще ви запомни. Предлагаме ви списък със седем ключови неща, които ще ви осигурят това силно първо впечатление. Те са на специалистката по маркетинг Ана Питс, която от години дава експертните си съвети на абсолвенти, студенти и хора, търсещи работа.

1. Усмивката е задължителна.

Изражението на лицето е изключително важно, когато става въпрос за създаване на добро впечатление. Трябва да се уверите, че изражението ви говори повече за вас, отколкото думите биха могли за част от секундата. Уверете се, че не правите фалшиви или „кисели" гримаси и че не маскирате нервите си с арогантност или безгрижие. Физиономията ви трябва да казва: "Аз съм прекрасен, топъл и забавен човек, който би искал да говори с вас за своето бъдеще". Бъдете уверени, но усмихнати, а не намръщени или с безизразно лице.

2. Доброто ръкостискане - също.

Ръкостискането е общоприет сигнал за професионализъм, учтивост и увереност. Доброто ръкостискане си е вид изкуство. То е сложен баланс между сила и елегантност. То трябва да изразява следното: "Искам да говоря с вас за бизнес. Подходящ човек съм за това". Би било разумно да усъвършенствате ръкостискането си предварително. Освен това, не забравяйте да разклатите ръцете на всички интервюиращи, а не само на първия, който ви е посрещнал. Трябва да уважите всички хора, които присъстват на интервюто ви за работа, а не само "главния" от тях. Поздравете всеки от тях поотделно и ще се представите наистина добре.

3. Представете се сами.

Не разчитайте интервюиращите да са видели вашия файл и да знаят важните неща за вас. Дори да е така, след като мине ръкостискането, е добре да им кажете: "Здравейте, аз съм Мартин Славов. Радвам се да се запознаем." или нещо подобно. Тези думи, ще прекъснат напрежението и ще зададат първата тема за разговор. По този начин ще покажете, че сте комуникативен и уверен в себе си. Всяка една от тези седем секунди трябва да бъде продуктивна, така че не губете ценно време още от самото начало.

4. Говорете ясно.

Няма особен смисъл да се представяте или да отправяте комплименти, ако хората отсреща не могат да разберат или чуят това, което казвате. Говорете с ясен, уверен и компетентен тон.

Давайте толкова информация за себе си, колкото е възможно за времето, с което разполагате. Уверете се, че не говорите твърде силно или пък с прекалено нисък и дълбок глас. Освен това гласът ви не трябва да трепери от превъзбуда или нервно напрежение.

5. Поддържайте контакт с очите.

Хората ще ви възприемат като хитър, нервен или груб, ако не смеете да ги погледнете в очите. Следователно, ако искате да направите добро първо впечатление, не забравяйте да гледате интервюиращия в очите, веднага щом влезете в стаята. Поддържайте този контакт през цялото време – от стискането на ръцете до изпращането на вратата. Внимавайте да не гледате човека отсреща прекалено втренчено или пък свенливо.

6. Обърнете внимание на визията си.

На интервюто за работа външният вид е толкова важен, колкото са езикът на тялото и самите отговори. Ето защо трябва да се постараете да изглеждате наистина добре по време на тази среща. Основното е да внимавате да не прекалявате с усилията и накрая да имате твърде натруфен вид, или пък да изглеждате твърде неглиже.

Махнете от себе си всякакви лицеви пиърсинги и по-странни бижута, а ако имате видими татуировки, скрийте ги максимално с дрехите. На това интервю ще бъдете оценявани и по външния си вид, затова се уверете, че в него няма нещо, което може да развали първото впечатление за вас.

7. Седнете само, ако ви поканят да го направите.

След ръкостискането и след официалното си представяне, следващата логична и естествена стъпка е да седнете. Въпреки това изчакайте учтиво, докато интервюиращият не ви покани да заемете мястото си срещу него. Той вероятно ще каже "Седнете!" или "Заповядайте!", но ако изпреварите тези думи и се разположите на близкия стол, това може да ви направи да изглеждате нетърпелив или невъзпитан. Най-добре е да седнете след като са ви поканили да го направите, а не преди това.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

rori ( преди 11 години )
ако на БГ работодателя му поискаш минималната заплата, веднага щете вземе без да гледа кой си, какъв си, как изглеждаш или как се държиш, което е срамота. Хората са в безизодица и се съгласяват да ги експлоатират за "никакви" пари. Трябва да се обединят в синдикати, които да защитават правата им, защото от държавата помощ и подкрепа има само за баровците.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Никодим ( преди 11 години )
Може да отговаряте на всички дори абсурдни и взаимно изключващи се изисквания ,да си изиграете ролята блестящо но ако не кажете поверително ,че ви праща еди кой си и че са поискали да дойдете да разговаряте... може само да са се подиграли с вас преструвайки се ,че правят конкурс.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 11 години )
САЩ,Западна Европа,някои места в Азия,са твърде голяма територия и твърде реални,за да бъдат сметнати за утопия.Иска се единствено да има работа.Но това е друг филм.Въпросът опира до смешните изисквания към кандидата за работа на фона на смешната му заплата.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
до. анонимен ( преди 11 години )
в утопичните части на света имаш предвид
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 11 години )
Това са правилата когато хората са отчаяни да си намерят работа,а работа няма камо ли заплати..В по-добрите части от света правилата са други:интервюиращият е загрижен да направи добро първо впечатление на кандидата за да може кандидатът да ги пожелае за работно място.И също да си осигурят добри работници без значение с какво са облечени,бъркат ли си в носа или г*за,което е поправимо.Не се праят на важни,ръце стискат,любезни са-работят си хората,не се превземат като нашите"на гол г*з чифте пищови"
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар