IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да потушите конфликтите в офиса

7 май 2013 12 00

За да успеете като мениджър, трябва да умеете да се справяте с конфронтациите на работното място

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ефективното управление на конфликтите е може би най-трудното нещо, което всеки нов мениджър трябва да усвои. Той трябва да може да се намеси и да се справи с конфронтацията между служителите си, а не да се крие от този проблем. Това е едно от големите предизвикателства за високия пост във фирмената йерархия.

Конфликтите могат да възникнат за почти всичко: за заплати, за повишения, за признание, за отговорности и т.н. Много мениджъри се чувстват зле, когато трябва да изглаждат напрежението в компанията и доста от тях биха предпочели да не се намесват „между шамарите", което влошава ситуацията.

Ако и вие заемате мениджърска позиция, добре е да знаете как да действате, когато между подчинените ви възникнат ожесточени спорове.

Ето и няколко съвета по темата:

1. Приемете неизбежното – трябва да се справите с конфликта.

Просто приемете, че това е част от вашата работа. Не си губете времето и енергията да се чувствате зле, заради вашите подчинени, съчувствайки им. Просто им покажете, че вие сте техен ръководител и вашата дума е последна по отношение на спора.

2. Не си затваряйте ушите и очите за конфликтите.

Трудните междуличностни проблеми на работното място няма да изчезнат, ако ги игнорирате, а само ще се влошат и ще ескалират. Ако започнете хронично да подминавате споровете между подчинените си, те ще изгубят уважение към вас и вашето управление.

3. Не се поддавайте на стреса и се дръжте спокойно.

Дори когато сте провокирани от гнева на своите служители, се опитайте да се въздържате от силни емоции и се старайте да бъдете максимално хладнокръвни в реакциите си.

4. Поддържайте морално превъзходство.

Вие сте шеф, а не близък братовчед на служителите си. Затова дори когато се намесвате в конфликтите им, не го правете „по приятелски", а „по управленски". Вие сте гласът на разума във фирмата. Не отстъпвайте от своето по-високо място в йерархията и преговаряйте с хората си спокойно, но твърдо.

5. Партнирайте си със специалист по човешки ресурси.

Всеки ръководител трябва да се консултира със специалиста по човешки ресурси във фирмата (ако има такъв, разбира се). Неговата помощ в казуса може да бъде много ценна. Този специалист може да се окаже обективна трета страна и ценен източник на разумни съвети. По принцип във всички деликатни ситуации е добре да търсите професионална помощ, ако можете.

6. Документирайте разговора щателно.

Когато възникне сериозен конфликт между служителите, мениджърът трябва да си води точни бележки за всички детайли около него. Така той ще може да оцени по-вярно работата на всеки от подчинените си и да избегне дискусиите от типа „той каза/тя каза". Ако конфликтът стигне до юрист, вашите бележки ще са много полезни.

7. Не търсете победа, а конструктивно решение.

Няма смисъл да печелите битката, ако има шанс да загубите войната. Управленската роля не е да "победите врага", а да се стараете работата във фирмата да бъде възможно най-оптимална. За да постигнете това, трябва да решавате конфликтите справедливо, експедитивно, рационално и конструктивно. Колкото по-бързо преминете напред, толкова по-добре за всички.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

uou ( преди 10 години )
Егати глупостта...нека си записват това не е абсолютно никакво доказателство ако се стигне до съд само има да му се смеят всички като почне да го развява.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар