IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нещата, които добрите шефове дават на своите подчинени

13 септември 2013 13 45

Вижте какви са качествата на кадърния началник

Снимка: Dreamsitme

Снимка: Dreamsitme

Добрите шефове имат силни организационни умения. Те умеят да взимат отговорни решения и да действат бързо. Те знаят как най-правилно да подредят приоритетите си, така че нещата във фирмата да вървят напред и нагоре. Кадърните началници се интересуват еднакво както от своята компания и клиенти, така и от хората, които работят за тях и под тяхно управление. Добрите шефове показват на своите служители, че те имат бъдеще във фирмата им.

От тези шефове определено има какво да се научи. А ето и кои са най-важните 10 неща, които добрият шеф дава на своите подчинени:

1. Самостоятелност и независимост

Вярно е, че големите организации са построени върху подхода на „оптимизиране", но все пак всяка важна задача заслужава да бъде свършена чрез микро-управленски подход. Тоест, човекът който я извършва трябва да бъде достатъчно ангажиран с изпълнението ѝ, но в същото време да е самостоятелен и независим.

Факт е, че когато на един служител му се даде конкретна отговорност, тогава на него започва да „му пука" повече. Ако той има правомощията за нещо, той става и по-отговорен по отношение на правилното изпълнение на задачата.

Освен това свободата поражда иновации – раждат се нови, различни подходи. Добрият шеф разбира това и когато е възможно, дава на служителите си самостоятелност и независимост да работят така, както смятат за най-добре.

2. Точни очаквания

Вярно е, че всяка работа трябва да включва определена степен на независимост, но също така, шефът трябва да даде ясни очаквания за това как трябва да се работи. Добрият шеф не си мени мнението за подхода на работа през ден. Не може днес да критикува служителя си, че предлага отстъпки на клиентите, а вчера да му е казал, че трябва да го прави. Едно от най-стресиращите неща за работниците е, когато шефовете им не знаят какво искат.

Добрият началник задава стандарти и насоки и ако се налага някаква промяна в тях, уведомява навреме подчинените си, като им обяснява защо се налагат въпросните промени.

3. Ясни и смислени цели

Почти всеки служител е конкурентно настроен и иска да бъде най-добрият в екипа. Затова кадърният шеф дава ясни, но и смислени цели на служителите си, като така ги мотивира да искат да бъдат по-добри професионалисти. По този начин той осмисля работата им и дори тя да е скучна и циклична, те има какво да постигат, а това прави надпреварата по-забавна.

4. Чувство за принадлежност

Всеки обича да се чувства част от нещо по-голямо. Човек иска да бъде част от екип, в който се усеща солидарност – група хора, които са превърнати в истински отбор. Затова добрият шеф трябва да умее да сплотява екипа и да въздейства на отделните хора в него.

5. Възможност за личен принос

Ангажираните служители имат идеи. Добрите шефове не пренебрегват с лека ръка тези идеи, а дават възможност на подчинените си да ги предложат и дори да ги превърнат в реалност. Този тип началници се опитват да вникнат внимателно във въпросните предложения, а това кара служителите да се чувстват по-значими за компанията. Добрите шефове оценяват това, че щом служителите правят предложения, значи ги е грижа за напредъка на фирмата.

6. Уважение

Реално всеки служител работи за заплата, но иска да работи за нещо повече от пари – за някаква кауза. Хората искат да работят нещо, което харесват, с колеги и шефове, които уважават и на които се възхищават.

Ето защо добрият шеф трябва да умее да поощрява своите подчинени. Може да е с една добра дума, с един бърз личен разговор за семейството му, с това да попита служителя си нуждае ли се от помощ и т.н.

Тези моменти са много по-важни от официалните заседания, защото създават едни по-лични връзки. Така шефовете показват, че забелязват и оценяват личността, а не само работника.

7. Надеждност и последователност

Повечето хора не се интересуват дали шефът е строг или не, а дали имат добра обратна връзка с него и дали той/тя третира всеки служител справедливо. Свестните шефове знаят, че трябва да се отнасят със служителите си справедливо, без да имат фаворити и да бъдат последователни в решенията си.

8. Градивна критика

Никой служител не е съвършен и има нужда от критика от време на време, но умните шефове умеят да критикуват градивно. Те не обезсърчават своите служители, а ги карат да искат да станат по-добри в работата си .

9. Публична похвала

Служителите, дори тези чиято работа не се забелязва, правят нещо наистина добре. Затова и те заслужават похвала и благодарност от време на време. Лесно е да хвалите най-добрите си служители, защото те постоянно правят някакви страхотни неща, но трябва да дадете признание и на тези, които работят усилено, без работата им да се вижда от всички.

10. Шанс за кариера

Всяка работа трябва да има потенциал да доведе към нещо по-голямо. Добрите шефове дават шанс за развитие на своите служители. Те отделят време за обучение на своите подчинени, дори и да знаят, че те някой ден ще се преместят в друга компания.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари