IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Триковете на модните марки

23 септември 2013 11 30

...които те ни прилагат чрез социалните медии

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Модните компании са водещи в социалните медии. Например всички модни дизайнери и известни модни брандове пускат снимки от ревютата си, както и зад кулисите в Twitter, Pinterest, Instagram, Tumblr и т.н. Страницата на Michael Kors в Pinterest имаше близо 90 хиляди последователи пет дни преди самото му модно шоу да бъде факт!

Изобщо модната индустрия разбира ясно силата на социалните медии и я използва подобаващо за своите цели и печалби. Ето и триковете, които дизайнерите и техните екипи прилагат върху потребителите.

1. Качват качествени снимки в социалните мрежи

В края на краищата визуалният елемент е неразделна част от света на модата, а изображението е това, което продава. За това всяка компания пуска красиви снимки на своите продукти в социалните мрежи, тъй като в последно време те са най-мощните медийни платформи. Този начин на генериране на свободен трафик е особено важен и за продажбите на една компания. Pinterest вече е отговорен за 23% от покупките чрез социалните медии.

2. Сегментират добре своите съобщения

За да се радват на добър ефект, модните фирми са разбрали различната публика на всяка социална медия. Потребителите на Twitter (технологичните маниаци) са различни от тези на Facebook (обикновени хора). Instagram пък прилича повече на пазарна ниша. Модните марки са успешни, защото знаят как да сегментират своите съобщения. Освен това те знаят ясно коя е точно клиентелата им и как да достигнат до нея.

Един поглед към различните страници на марките подчертава разликата на тези съобщения. Например, страниците на Michael Kors са различни. В Instagram той показва чрез снимки своя луксозен начин на живот, докато албумите му в Pinterest включват теми като „Икони за стил", „Съветите за стил на Майкъл", „История на американския стил" и т.н. Дизайнерката Кейт Спейд предлага ексклузивни пакети на стената си във Facebook, а туитва всеки ден приключения от своя личен и професионален живот на работеща жена в Ню Йорк.

3. Дизайнерите споделят истории от начина си на живот със своите клиенти

Една печеливша стратегия (налагана чрез употребата на социалните медии) е дизайнерите не само да показват продуктите си на потребителите, а да разказват истории, които да се харесват на клиентелата им. Например Кейт Спейд се старае да изглежда (чрез Twitter) една модерна нюйоркчанка, която движи успешния си бизнес, естествено облечена в дрехи на своята марка. По този начин тя въздейства на всички бизнесдами, които биха искали да ѝ подражават.

4. Парти с фенове

Успешните модните марки чудесно си взаимодействат със своите фенове/последователи в социалните медии. Те им организират конкурси, награди, партита и т.н., като целта им е потребителите да се почувстват ангажирани и специални. Този подход предлага взаимни ползи – всички печелят.

5. Пиарите на модните марки не изневеряват на мотото на своя бранд

Двете най-известни модни личности в Twitter са Ализа Лихт – пиар на DKNY и Ерика Беарман – пиар на Oscar de la Renta. Първата има 470 хил. последователи, а втората – 236 хил. Те предлагат уникална комбинация от лични модни мнения и идеи, представяне на марката в най-добрата ѝ светлина и даване на полезна информация „от извора". Те са превърнали всички свои последователи в приятели, показвайки им индивидуално отношение.

6 . Онлайн е новото Офлайн

Седмица на модата е отличен пример за способността на тази индустрия да накара дори хората, които живеят офлайн, все пак да влязат в мрежата. Всяко шоу се предава на живо в редица сайтове, включително във Facebook, YouTube, сайтовете на вестниците „The New York Times" , „NY Daily News" и „Huffington Post", така че дори тези които не се интересуват много, все ще попаднат на някаква информация за събитието. Така модните марки излизат от своето физическо пространство и намират път дори до тези хора, които не са активни във виртуалното пространство.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари