IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Репликите на шефовете „гадняри“

8 октомври 2013 12 40

Може да разпознаете лошия шеф само по това, което говори

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Длъжността шеф носи както своите отговорности, така и своите преимущества и недостатъци. Човекът, който стои най-горе на служебната йерархия, трябва да може да общува добре със своите служители. Шефът трябва да мотивира достатъчно хората, които работят, за да постига неговата компания още по-големи успехи.

Атмосферата и отношението на работното място също са от решаващо значение. Нито един служител няма да тръгва с усмивка за работа, когато знае, че нищо добро не го чака там. Освен проблематичните взаимоотношения с колеги, другият сериозен проблем са проблематичните взаимоотношения с работодателя.

Някои шефове наистина могат да бъдат гадняри. Те не ценят хората, с които работят и се държат високомерно, а понякога и откровено злобно с тях. Не е нужно да сте психолози, за да разпознаете лошия шеф. Той сам се издава чрез репликите си. Ето и кои са запазените изречения на шефовете гадняри:

1. „Ти си късметлия, че дори имаш тази работа“. Това, което шефът всъщност иска да каже е, че вие трябва да сте благодарни, че имате работа в този лош пазар на труда. Следователно не ви се разрешават каквито и да е оплаквания, свързани с начина или условията на работа. Хората, които мислят и говорят по този начин, всъщност не знаят как да се справят с проблемите конструктивно.

2. „Просто го измисли“. Зад този отговор прозира мързел и нелюбезност. Дори вие наистина да сте в състояние да се справите сами, добрият шеф трябва да бъде достатъчно отговорен, за да ви насочи. В крайна сметка всички вие работите в името на успеха на компанията.


3. „Получих анонимен сигнал...“. Добрите шефове, които могат да решат всеки проблем, нямат нужда от „изтриване на ръцете“ с анонимност. Работодателят на място трябва да бъде достатъчно дипломатичен, но същевременно твърд, за да измисли решение на възникналия конфликт. Вместо това, лошият шеф се съсредоточава върху проблематичното поведение, а не върху това как то да се премахне.

4. „Нямам време да оценя работата ти, но е окей“. Управлението на хора означава, че шефът е задължен да има задълбочена обратна връзка със своите подчинени. Служителите заслужават да знаят в коя област се справят най-добре, къде грешат и какво могат да подобрят в начина си на работа.

5. „Това е тъпа идея“. Не всяка идея е брилянтна. Добрият шеф обаче знае, че големите идеи не идват, ако хората се страхуват да споделят какво им е хрумнало. Страхотните идеи се раждат в среда, в която служителите не се притесняват да казват всичко, което мислят.

6. „Просто прави, както аз ти казвам“. Много е лесно да се раздават заповеди без обосновка. Това, от което служителите се нуждаят обаче, е да им се обяснява защо едно нещо трябва да се направи по даден начин. Те имат нужда да знаят, че това, над което работят, е като тяхна собственост.

7. „Ти се справяш много по-добре, отколкото....“. Макар това изречение да изглежда като комплимент, всъщност е чисто и просто дискредитиране на ваш колега. Утре вие може да бъдете от другата страна. Обратната връзка с шефа трябва да бъде свързана единствено с вашата работа.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари