Напускането на работа невинаги се случва, когато сте недоволни или разстроени. Може би искате да напуснете работа, която обичате и хора, на които се възхищавате. Каквато и да е причината за вашето заминаване, не забравяйте, че трябва да мислите за своето бъдеще.
Всъщност напускането на една работа е почти толкова важно, колкото вашите старания, докато сте били на съответната позиция. Разбира се, това е от гледна точка на професионалната репутация на компанията, която никак не бива да бъде подценявана. Много пазари са малки и често шефовете се познават, което автоматично говори, че има обмен на информация между тях.
Така че мислете в дългосрочен план и напуснете по правилния начин – само така ще запазите своята репутация чиста и ще имате безпроблемно бъдеще. Ето какво трябва да направите, за да напуснете така, както трябва:
1. Показвайте превъзходство от първия до последния ден. Дори да смятате обратното, всъщност не е толкова трудно да се откроите. Според американско изследване средностатистическият работещ губи средно по два часа от работния ден (като не се включва обядът). Така че, ако искате да се покажете и да бъдете добър служител, вие трябва да мислите за вашата компания и нейното бъдеще. Ако не работите достатъчно бързо, увеличете темпото. Не забравяйте, че всеки ден и всяка задача изгражда вашия образ във фирмата.
2. Подгответе всички нужни документи. Правилният начин да напуснете дадена фирма е като представите съответната молба на вашия пряк началник. Това означава, че не може да съобщите за решението си по имейл или в телефонен разговор. Въпреки че живеем в ерата на електронната кореспонденция, трябва да връчите документите си лично. Задължително споделете с шефа си какво ви е харесвало в работата ви в тази компания, както и какви са причините за вашето напускане. Благодарете на хората, които са ви помогнали и научили на нещо.
3. Изберете точното време, когато да си тръгнете. Доналд Тръмп говори много за времето в своята книга „How to Get Rich“. Ако искате да се разделите с добри чувства с шефа си, трябва да изберете правилното време, когато да напуснете. Планирайте деня, в който да го направите, като се постарайте да изберете някой, в който работодателят ви не е натоварен с допълнителни задачи, проекти и т. н.
4. Кажете първо на своя шеф. В никакъв случай не обявявайте решението си първо пред други хора. Шефът ви трябва да бъде този, който пръв научава за напускането. Ако е необходимо, отидете малко по-рано на работа, за да „хванете“ началника си преди да се е заел с ежедневните си дейности. Обяснете причината, която ви е подтикнала към това решение и не увъртайте, когато казвате, че искате да напуснете фирмата. Бъдете честни за това защо си тръгвате. Ако имате по-добри възможности, шефът ви трябва да ви разбере. Ако пък не се чувствате добре на работното място, вашият работодател трябва да оцени честността ви и да се опита да направи промени, за да подобри нещата в бъдеще.
5. Не оставяйте нищо на случайността. Когато си тръгвате от дадена фирма, най-важно е да запазите вашата репутация, както и вашите лични взаимоотношения. Това означава, че до последно трябва да вършите работата си съвестно, както и трябва да имате обноски и добро поведение спрямо другите хора. Помогнете на човека, който ще дойде на вашето място – споделете полезна информация и важни файлове.