IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Навиците на успешните жени

23 януари 2014 11 00

Някои професии влияят на бъдещето и на света като цяло

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Колко от вас могат да кажат с ръка на сърцето: „Обичам работата си“? Истински щастливци са тези, които работят нещо, доставящо им удовлетворение и радост.

Какво по-хубаво от това човек да работи с любов, но и работата му да бъде наистина важна – да диктува бъдещето и да влияе върху живота на хората? Макар в професионален план жените да продължават да бъдат по-ощетени и дискриминирани от мъжете, все повече дами заемат ключови позиции. Тези жени са преуспели, не само защото са изключително талантливи и способни, но и защото са си създали някои определени навици. Ето и кои са те:

1. За тях приоритетът са хората.

Представете си, че имате две предложения за работа. Първото е за повече пари, но колегите ви са дистанцирани един от друг, докато при второто заплащането не е чак толкова атрактивно, но пък екипът, с който ще работите, е от невероятни хора с иновативни идеи. Кое ще предпочетете? По-добре се спрете на второто, тъй като винаги хората трябва да бъдат приоритет. Освен, че в неприятна атмосфера в офиса вие самите няма да се чувствате добре, но и добрата работа между хората е сигурен знак за успех. Когато имате възможност да работите с много способни хора, винаги го предпочитайте. Може да научите много от тях, а и създавате връзки, които в някой момент може да ви бъдат полезни.

2. Разгръщат своя потенциал всеки ден.

Колкото и добър да е един човек в нещо, ако няма развитие, след време останалите ще го изместят. Постоянно променящият се професионален свят изисква от жените да бъдат достатъчно конкурентоспособни не само помежду си, но и в компанията на мъжете. Без значение колко опит имате до този момент, вие винаги има какво да научите.

3. Увеличават решенията, не проблемите.

Успешните жени са наясно, че по пътя към постигането на всяка цел, може да има безброй спънки. Те обаче се опитват да предвиждат възможните проблеми и да не допускат изобщо да се случват. Преди да са одобрили някой важен проект, те задължително искат допълнително мнение. Когато се колебаят, също се допитват до още един, двама или трима души. Това показва отговорност към работата, а не незнание. По този начин се спестяват много усложнения, загуба на време, ресурси и т. н.

4. Мислят извън рамките.

Ако в работата им възникне някакъв проблем, те мислят за възможно най-добрия и бърз начин нещата да се разрешат. Понякога това изключва познатите лица от офиса. Понякога има нужда от вливане на свежи идеи. Това може да стане чрез наемане на млади хора с различен поглед върху бъдещето и настоящата ситуация. Новите технологии дотолкова улесняват комуникацията, че вие може да се консултирате или да наемете човек, който работи в друг град. Не забравяйте, че всичко е възможно.

5. Подбират добре своя екип.

Колкото и добре да разбирате от работата си, вие зависите и от способностите на останалите хора около вас. По тази причина, ако искате да сте успешни, вие трябва да подбирате добре своя екип. Дори да не сте на ръководна позиция, на която сами да подбирате подчинените си, вие имате право на избор. Когато трябва да работите по даден проект, винаги се насочвайте към колегите ви, които са ви най-симпатични, работят най-добре и имат най-голямо желание. Безсъмнено с общите ви усилия и вашите усилия ще се откроят.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари