IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Не позволявайте шефът ви да заглуши вашия глас

10 март 2014 12 10

Защо доминиращите шефове са лоши за бизнеса?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

В повечето компании битува така наречената йерархична идея, в която шефът е един и неговото мнение е единственото. Разбира се, всеки служител има собствено мнение, но то рядко бива споделено, а дори да бъде споделено, още по-рядко бива чуто. Всъщност нови изследвания показват, че доминантният шеф може да бъде заплаха за добрата работа на своя екип.

Авторите на едно от проучванията твърдят, че в сегашната икономика, където има постоянни иновации, се изисква творчески подход за разрешаване на проблемите. Споделянето на информация и сътрудничеството пък са много важни за развитието на всяка фирма. Новият подход в бизнеса трябва да се води от мотото, че всеки служител е ценен и неговото мнение трябва да бъде чуто. Също така за развитието на компанията вече не трябва да се разчита само на ограничената перспектива на шефа.

Както е известно, властта променя хората – техните мисли и тяхното поведение. Доминиращото поведение обаче невинаги означава човек да бъде лош, то просто е естествена реакция на това някой да се сдобие с власт. Въпреки това служителите трябва да противодействат на това овластяване, тъй като работата върви много по-успешно, когато се раждат идеи от повече от един човек.

Ето как вие може да отстоявате своята позиция:

1. Кажете на вашия шеф да поставя различни задачи пред своя тим – неща, с които те сами трябва да се справят и за които взимат всички решения в самостоятелност.

2. Обърнете внимание на времето, в което говорите на фирмените срещи. Имате ли достатъчно време да изкажете позицията си? Говори ли вашият шеф повече от нужното?

3. Говорете за работата и вземането на решения в множествено число. По този начин ще покажете на своя шеф, че това трябва да бъде процес, в който да участват всички хора от екипа.

4. Поднасяйте идеите си, но по деликатен начин. По този начин няма да притеснявате или изнервяте шефа си, като го карате да мисли, че искате да изземете неговата функция. По-скоро „подхвърляйте“ своето мнение, но така че то да бъде чуто.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари