В бизнеса няма нищо срамно в това да следите конкурентите. Всъщност, то си е направо задължително, за да видите къде точно се намирате на пазара и с какво останалите ви превъзхождат.
Важно е да оставите емоциите настрана и да направите един обективен анализ на структурата, маркетинга и производството, за да можете да подобрите и собственото си развитие.
Ето и върху какво да наблегнете:
Можете ли да вземете нещо от предимствата на конкурентите?
Те по-бързи ли са, по-евтини ли са, по-добри ли са от вас? Има ли техники и методики, които ви липсват и биха могли да подобрят и собствения ви бизнес? Не трябва да копирате, а да адаптирате това, което според вас е разумно и приложимо за компанията ви.
Какъв е техният маркетинг?
Имат ли конкретен фокус? Как намират клиентите си и как ги убеждават да изберат техните продукти и услуги пред вашите? Помислете какво те правят, за което вие не сте се сетили, а може да ви бъде в полза.
Какъв е екипът им?
Техните служители по-добри ли са? Защо? Имат ли специално обучение? Как се мотивират и компенсират? Какво може вие да подобрите в тази насока!
Какъв е имиджът на конкуренцията?
Под имидж в случая се има предвид, какво изниква в главата на потребителя, когато чуе дадено име или марка. Помислете дали вашият имидж отговаря на потребностите на хората и дали няма нужда от промяна.
Какви са клиентите на вашите конкуренти?
Имат ли постоянен набор от потребители или всеки път разчитат на нови и нови, А вашата стратегия каква е?
Коментари