IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да разпознаете нещастния служител

4 август 2014 10 20

И как да оправите проблема

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Те си тръгват от офиса по-рано. Не спират да се оплакват и постоянно си търсят причина за пауза. Първи са на опашката за кафе и храна и винаги им трябват още 5 минутки, уж да довършат задачата, която така и не приключват до края.

Това са само част от знаците, по които може да разберете, че си имате работа с нещастен служител. Ето и кои са другите сигнали на нежеланието им да работят при вас:

1. Не правят зрителен контакт

Когато някой отказва да ви погледне в очите, това означава, че има проблем с увереността и други лични страхове. Това невинаги показва, че човекът е нещастен на работното си място, но в случай, че изпълнителният директор, който е уверен и решителен не може да накара служителя да го погледне, може да се приеме, че подчиненият има проблем или се дразни на своя шеф.

Какво да направите?

Опитайте се да покажете по-човешко отношение към въпросния човек. Седнете да говорите с него с по-мек тон и се постарайте така да нахлуете в личното му пространство, че и да не иска, пак да се налага да ви гледа. Подходете деликатно към служителя и спечелете доверието му, за да изясните проблема.

2. Спират да говорят, когато влезете в стаята

Това е сериозно червено флагче, което трябва да ви подскаже, че хората крият нещо от вас или че се оплакват от работата при вас. Фактът, че тези хора отказват да говорят означава, че още не са готови да споделят проблема си.

Какво да направите?

Като лидер вие трябва да разберете как да поговорите с тези свои работници. Задавайте точни въпроси и се опитайте да ги насилите да си кажат мъката. Насрочете среща с отдела или ги привикайте един по един. Колкото по-искрени и отворени сте към тях, толкова по-голям шанс има някой от тях да разкрие какво го гложди.

3. Задават безкрайни въпроси

Ако имате служител, който постоянно ви задава въпроси, това невинаги е лошо нещо. В случай, че те са безсмислени и ненужни обаче, това е знак, че въпросният човек не е щастлив в работата си. В най-лошия случай тези въпроси може да са провокативни за вас и да оспорват качествата ви на лидер.

Какво да направите?

Дори да отговорите на всеки един, това няма да успокои вашият служител. По-добре бъдете директни с него и го привикайте на среща. Опитайте се да разберете какво наистина го тревожи.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 9 години )
Доста претенциозно . Явно този който го е писал, просто си е запълнил свободното време,а аз загубих моето да чета въпросния материал. Дрън - дрън.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 9 години )
то май винаги си личи... не знам
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар