IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Накарайте шефа си да ви харесва

22 септември 2014 07 45

Съвети как да го постигнете

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Добрите отношения с вашия шеф са гаранция за една по-спокойна и приятна работна атмосфера. Все пак никой не иска да влиза в постоянни противоречия със своя началник. Освен това добрите отношения с шефа включват и по-голямо доверие във вас самите – плюс, който ви дава по-големи възможности за развитие на работното място.

Ако в момента поради една или друга причина не сте в най-добрите си отношения с вашия шеф, време е да поправите това. Не всичко е загубено, освен ако не сте направили нещо изключително лошо. Е, може би, ако го бяхте направили, вече нямаше да работите на това място.

Всъщност лесно може да накарате вашия шеф да ви хареса. Достатъчно е да последвате следващите няколко съвета:

1. Намерете причини да харесвате и уважавате вашия шеф. Хората не са глупави. Те усещат кога някой се преструва и не е истински с тях. Същото важи и за вашия шеф. Така че, вместо само да му се подмазвате, намерете причини, заради които наистина да го харесате. В крайна сметка вие няма да успеете да изградите нормални взаимоотношения с него, ако дълбоко в себе си не го уважавате. Когато работодателят ви усети, че вие се променяте към него, това е добра предпоставка и той да се промени към вас.

2. Дръжте на думата си. Ако кажете, че ще бъдете на работа още в 8:30 часа, не закъснявайте и отидете навреме. Не лъжете и не преувеличавайте, дори това да ви спести главоболията. Ако допуснете грешка или пък няма да успеете да се справите с крайния срок, предупредете преди шефът ви да е разбрал по „трудния начин“ и да сте го разочаровали.

3. Поставете устойчиви граници и понякога се осмелявайте да казвате „не“. Опитните шефове уважават хората, които им казват истината, дори понякога тя да бъде „не“. Поставянето на устойчиви граници означава да отстоявате своята позиция и своите права – например да не се съгласявате на извънреден труд до късно, на работа в някои от почивните дни или пък да си проверявате служебната поща по време на почивка. Разбира се, ако ситуацията е спешна и изисква от вас да направите компромис, това би могло да се случи. Шефът ви обаче трябва да знае, че това няма как да се превърне в обичайна практика.

4. Наредете нещата по приоритет (за него). Най-вероятно вашият работодател се вълнува най-много само от няколко определени задачи и проекти. Уверете се, че те се превръщат и във ваш приоритет, като съсредоточите силите си именно към тях.

5. Покажете, че взимате обратната връзка напълно сериозно. Когато вашият шеф ви казва нещо (прави ви забележка), покажете му, че приемате казаното от него и че то е важно за вас. След това се опитайте наистина да се коригирате и да изпълните заръките на своя работодател. Не забравяйте да благодарите за забележката и се постарайте от тук нататък да правите нещата по правилния начин.

6. Бъдете лоялни, когато той не е наблизо. Доверието е най-крехкият компонент от отношенията ви с вашия шеф. Ако то се счупи, това може да бъде фатално за вас. Не казвайте нищо лошо за шефа си публично, което не бихте имали смелост да му кажете и в очите. Също така не си позволявайте да заговорничите против човека, който стои над вас.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари