IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 тайни, които трябва да пазите от колегите си

11 ноември 2014 09 14

Вижте за какво не трябва да говорите в офиса

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Може би сте чели различни статии, за това кое може да подразни вашите колеги, за това как да се сприятелите с тях и за това как да отсявате добронамерените от завистливите.

Вероятно обаче не си давате сметка, че вашите колеги също трупат дневник с информация за вас самия. Те може да са ваши приятели и да са ви много близки, но все пак не прекалявайте с откровеността си в общуването с хората, с които работите.

По-разумно е да ограничавате разговорите си по някои определени, по-деликатни теми.

Ето и няколко конкретни неща, които не трябва да споделяте с хората в офиса:

1. Политическите си убеждения.

Работата обикновено не е мястото, където е добре да говорите за вашите политически възгледи, както и да коментирате горещи социални и обществени теми. Приемете, че колегите ви вероятно имат различни възгледи от вашите и подобни теми могат да създадат напрежение в екипа ви.

2. Хронични болести и медицински състояния.

Има някои заболявания, които не са често срещани и хората могат да се чувстват неудобно, ако някой около тях ги има. Въздържайте се от споделяне на информация с вашите колеги относно медицинското си досие и особено, ако приемате лекарства за хронична болест. Най-малкото могат да тръгнат слухове от недоброжелатели, че заради заболяването си, не изпълнявате работата си ефективно, а това въобще да не е така.

3. Злоупотреба с алкохол или наркотици.

Ако някога в миналото си сте злоупотребявали с алкохол или наркотици, това е тайна, която трябва да запазите за себе си. Хората все още слагат стигма на индивиди, които са се борели с някакъв род зависимост. По принцип това е чувствителна тема и е по-добре да не очаквате разбиране. Освен това тази информация може лесно да бъде използвана срещу вас.

4. Информация за размера на заплатата си.

Повечето служители са наясно, че не трябва да коментират заплатата си със своите колеги, но някои все пак го правят. Дори с някой ваш колега да сте в много близки отношения, пак има шанс той да ви завиди, ако получавате повече от него или пък вие да се почувствате зле, ако той получава повече от вас.

5. Финансови или семейни проблеми.

Ако останете без покрив над главата си или започвате тежък развод – потърсете съчувствие от приятели и близки, но не и от колегите си. Личните ви проблеми веднага могат да бъдат интерпретирани в службата ви като мотив да работите по-малко. Опитайте се да се въздържате от споделянето на прекалено лична информация за вашите проблеми и премеждия, защото след време ще съжалявате, че сте я споделили.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

fakt neisporim ( преди 9 години )
Споделих с КОЛЕЖКА НЕЩО ПРОТИВ ШЕФКАТА СИ, ЗА ДА Я ПРЕДПАЗЯ, И ПОСЛЕ БЯХ ПРИНУДЕНА ДА НАПУСНА! НАИВНОСТ ДО ГЛУПОСТ -НИКОГА ПОВЕЧЕ!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
обущарката ( преди 9 години )
помагах редовно на колежка при здравословни проблеми , които има от години, като напоследък се задълбочават , а тя ми отвърни с лъжи при началника в момент който ми бяха намалили заплатата без основание.Затова не правете добро на никого когато изпадне в подобно положение, за да не се чудите как да се справяте с такива хора.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
мнение ( преди 9 години )
С две думи: пълно мълчание. Май не остана тема, по която може да се говори с колегите. Идеята на статията е да се вмени усещането, че на работа човек е заобиколен само от недружелюбни и завистливи хора - не, че няма и такива, но не може всички под един знаменател. Изобщо навсякъде се насажда това чувство и почти никъде не се толерира човечността и стойностните взаимоотношения. Сега е модата на всичко АНТИ. Разбира се, че човек е на работа, не за да си търси и създава приятелства, но пък и това е възможно да се случи.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар