IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да изградите стабилни отношения с колегите си

4 май 2015 06 01

Съвети, които ще ви помогнат

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Изграждането на стабилни отношения с вашите колеги е важна част от това да имате наистина успешна кариера. Все пак с тези хора прекарвате голяма част от времето си, влагате общи усилия в работата.

Ето защо приятната атмосфера и добрите колегиални взаимоотношения са нещото, от което всеки един човек се нуждае. Разбира се, рядко се случва да харесвате всичките си колеги (както и обратното), но това не е и задължително.

Приятели на работното място е богатство, което не всички притежават. Нормалните отношения между колегите обаче са задължителни и най-хубавото – постижими. Те помагат за по-голямата производителност на екипа и създават по-уютна среда за вас самите.

Така че, ако имате нужда от съвети как да изградите стабилни отношения с колегите си, ето и отговора:

1. Бъдете честни и общувайте

Някои хора виждат работата си като място, където отиват да свършат това, което е необходимо и след това се прибират вкъщи. Други пък гледат на работата като на място, където прекарват една трета от деня си и където имат възможност да изградят социални взаимоотношения. Вторият подход е този, който трябва да прилагате, за да изградите стабилна връзка с колегите си. Бъдете честни с тях и не спирайте да общувате.

2. Бъдете харесвани

Макар да се опитвате да общувате с всички, има хора, които не са толкова социални. Напълно възможно е да срещнете и вие такива сред колегите си. В случая с тях не трябва да бъдете прекалено настъпателни, за да не постигнете обратния ефект. Най-добре продължавайте да комуникирате с тях и им предлагайте помощ и подкрепа за задачите, свързани с работата. Това ще ги накара да ви видят в добра светлина и ще ги предразположите по-лесно.

3. Бъдете наблюдателни

Преценете каква е цялостната обстановка и дали има някакво определено поведение между колегите. Опитайте се да се впишете в комуникацията и не се притеснявайте да търсите по-близки контакти, особено ако средата го предразполага. Един случаен обяд може да се превърне в приятна традиция, с която да затоплите отношенията си.

4. Намерете общ интерес

За някои от вас може да е леко неудобно да опознават непознат човек. Най-лесно това става, когато намерите общи неща помежду си, като изключим работата, която е очевидна. Хубавото на общите интереси е, че винаги са стабилна основа за едни добри отношения.

5. Не се ограничавайте

Независимо каква е позицията, която заемате във фирмата – не ограничавайте контактите си само до служителите, които са на същото ниво като вашето. Опитайте се да се сближите с колеги на по-ниски позиции или пък такива, които стоят по-високо от вас.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари