IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

6 вида списъци, които трябва да си правите всеки ден

19 октомври 2015 07 22

За да бъдете по-продуктивни

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Има хора, които обожават да си правят списъци със задачи, защото са убедени, че чрез тях структурират ежедневието си по-добре.

Това всъщност е вярно. В действителност не трябва да ставате обсебени от съставянето на списъци, но все пак не трябва и да ги подценявате.

Според авторката на книгата „Listful Thinking: Using Lists to Be More Productive, Successful and Less Stressed“, Пола Ризо, всеки човек трябва да си прави шест вида списъци, които да му помагат стратегически.

Ето и кои са те:

1. Целенасочен дневен списък със задачи

Ризо препоръчва в този списък да присъстват само неща, за които знаете, че ще разполагате с време, за да ги свършите. Не препълвайте този списък с куп ангажименти, а сложете някои специфични неща като „да напиша имейли“, „да отговоря на запитването за офертата“, „да измисля въпроси за интервюто“ и др. Съставяйте списъка за утре, в края на работния ден, преди да напуснете офиса.

2. Списък с приоритети

След като съставите горния списък, погледнете го и преценете кои са най-важните задачи в него. Сложете им приоритет. По-маловажните можете да ги прехвърлите и на някой друг – колега, подчинен и т. н.

3. Списък с дългосрочни цели

Създаването на списък с мечти и дългосрочни цели, които бихте искали да постигнете е нещо много важно. Много проучвания доказват, че 33% от нещата в този списък могат да станат реалност. Хората са тласкани от своите намерения, така че е важно да си поставяте цели, за да действате в определена посока. Актуализирайте този списък редовно, като задрасквате нещата, които вече сте постигнали.

4. Списък с плюсове и минуси относно предстоящи решения

Всеки път, когато ви предстои да вземате важно решение, трябва да си изготвяте списък с плюсове и минуси. Той ще ви помогне да навлезете по-надълбоко в проблема и да вземете правилното решение. Направете този списък няколко дни по-рано, преди да вземете окончателното решение, за да имате време да анализирате.

5. Списък на общи, бъдещи проекти

Ако работите по групови проекти, създаването на подробни списъци със задачи и тяхното разпределение между хората е много важно. Трябва да разделяте правилно отговорностите между членовете на екипа, за да няма недоволни.

6. Списък на важните теми за обсъждане

Когато имате важна среща, планьорка или презентация, изготвяйте си списък на нещата, които искате да обсъдите. Това ще ви гарантира, че няма да забравите да споменете нещо важно.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари