Една от най-големите загуби за всяка фирма е когато най-добрите ѝ служители си тръгват. Отнема доста време и нерви да се намери техен заместник, да се обучи. А понякога дори се оказва, че все пак незаменими служители има!
Причините „отличниците“ във вашата компания да си тръгват са различни и често нямат нищо общо със заплатата. Вижте кои са те, за да може да реагирате навреме ако и над вас надвисне подобна „заплаха“:
1. Зацикляне
Дори човек да харесва работата си и в даден момент да се чувства напълно удовлетворен, мисълта, че може да прави едно и също нещо на едно и също място още 20-30 години може сериозно да го стресне. Хората искат да усещат, че се движат постоянно, че прогресират и имат път за развитие.
2. Претоварване
Добрите позиции идват с повече работа, а добрите и съвестни служители изнасят най-голямата част от работата на плещите си. Когато стресът идва в повече, нито парите, нито похвалите могат да задържат изтерзания човечец в офиса.
3. Нереалистична визия
Няма нищо по-дразнещо от това да слушаш празни приказки, напудрени и глазирани за светлото бъдеще на компанията, които остават само на думи. Вероятно в началото очите на служителите ще бъдат замазани, но в крайна сметка умните и кадърните ще прогледнат и ще се спасят от кораба, който все още търси своя хоризонт, но без компас и капитан.
4. Резултати на всяка цена
Живеем в тежки икономически времена и все повече компании се фокусират върху печалбата и резултатите, а не върху своите служители. Естествено е ценните кадри да не реагират добре на подобно отношение и натиск и да търсят по-човешко отношение в друга компания.
5. Липса на признание
Добрите мениджъри знаят, че похвалите и потупването по рамото са задължителни, дори да раздават големи заплати и бонуси. Признанието за добре свършената работа е много ценно за всеки служител и неговата липса може да мотивира и най-стария кадър да го потърси другаде.
6. Непробиваема йерархия
Йерархията е хубаво нещо във всяка структура, тъй като поддържа реда, разпределя контрола и би трябвало да прави работата по-ефективна. Често обаче при голяма йерархия възникват трудности, тъй като се получава забавяне, тромавост и неразбиране. Идеите се прокарват по-трудно, трябва да бъдат одобрени и съгласувани от повече хора и това действа доста демотивиращо за голяма част от служителите, които смятат, че могат да допринесат за развитието на компанията.