IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо си губите времето в офиса

17 август 2018 09 20

Работният процес често се нарушава от дребните неща

Снимка: Pexels

Снимка: Pexels

Ако сте мениджър или на друга ръководна позиция, вероятно постоянно търсите начин да мотивирате служителите си да бъдат по-продуктивни и да не си губят времето в офиса, за да спазват крайните срокове. Дори да не управлявате хора, сигурно често се сблъсквате с проблема – липса на достатъчно време и се налага да си вадите душата, за да влезете в крайния срок. За да оптимизирате процеса си на работа, преди всичко трябва да идентифицирате какво ви „разсейва“ и как да се справите с това.

1.Прекъсвания

Според едно изследване служителите губят средно по 2 часа от продуктивността си заради прекъсвания на работния процес. Причината е, че веднъж нарушен ритъмът и фокусът, на човек му трябват около 20 минути да превключи пак на работен режим. Разбира се, няма как да елиминирате всякакви прекъсвания, тъй като не можете да предвидите кога някой колега ще ви помоли за „ножица“ или друг вид помощ, например.

Съвет: Почивката е базова за ефективно свършена работа, но по-добре си набележете някакъв период от време – 50-70 минути, в който да се концентрирате изцяло върху съответната задача. Ако обстановката е шумна или нещо друго ви разсейва, сложете си слушалки и си пуснете любима музика. Допълнителни мерки: затворете всякакви приложения и сайтове, които не ви трябват за задачата… дори може да се откъснете от мейла за час!

2.Срещи

Проучване показва, че повечето служители определят работните срещи като една от най-големите причини за загуба на време. Често те се проточват ненужно и в крайна сметка не водят до нищо градивно.

Съвет: Ако вие организирате срещите, се постарайте те да бъдат максимално кратки и ясни. Вижте в календара си кои можете да си позволите да пропуснете, а за тези които не можете – опитайте да ги направите максимално функционални и целенасочени (чрез задаване на коректните въпроси и коментари).

3.Социализиране с колегите

Проучване на salary.com твърди, че 43 % от служителите определят интеракцията с колеги като причина за това, че не са си свършили работата на време. Други проучвания обаче са категорични, че социализирането е необходимост, която повишава креативността и лоялността на служителя към компанията.

Съвет: Бъдете учтиви и вежливи с колегите, но започвайте по-обстоятелствени и непринудени разговори по време на обедната почивка и другите нормирани паузи, а не след всяка подадена реплика.

4.Неясни задачи

Обърканият работен график нерядко води до ниска продуктивност, тъй като човек пилее време за различни задачи хаотично и накрая не върши нищо качествено.

Съвет: Подреждайте графика си в началото на деня като слагате акцент върху приоритетите си.

5.Интернет, социални медии и лична поща

Ровенето в социалните мрежи или забавни сайтове е водещо занимание, което макар и приятно ви губи времето.

Съвет: Минимализирайте разсейващите фактори откъм личния ви живот на максимум. За да не се чувствате изолирани от света все пак, можете да си предвидите два пъти дневно малки паузи от по 10-15 мин, които да отделите за личен чат и ровене в различни сайтове.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари