Ако харесвате и се разбирате с всичките си колеги, то вие сте истински късметлия и сте ударил джакпота.

Уви, доста хора не са като вас и трябва да работят рамо до рамо с колеги, които не харесват и които се опитват да им вгорчат живота. Какво можете да направите, ако сте в тази ситуация?

1. Документирайте поведението на въпросната личност

Ако се стигне до докладване на по-висока инстанция за поведението на съответния колега, е хубаво да имате доказателство, с което да покажете нагледно, че той/тя ви тормози и се държи неподходящо за офис средата.

2. Идентифицирайте проблема

Преди да вземете по-сериозни (административни) мерки, трябва да сте наясно в детайли с причините за поведението му. В кого всъщност е проблема? Можете ли да го отстраните и без външна намеса?

3. Дръжте се като възрастни

Като деца често са ви карали да търпите другарчетата си, защо сега да не можете? Дръжте се като възрастни и не се заяждайте при всеки удобен случай с колегата, когото не понасяте. Не е нужно да сте пръв приятел с всички, така че просто пазете дистанция и общувайте с въпросната личност, само когато е наистина необходимо.

4. Недейте да злословите по адрес на колегата си

Много е важно да не падате на нивото на своя колега и да се въвличате в излишни скандали и разпри. За целта недейте да сплетничите по негов адрес, за да не нажежавате обстановката помежду ви.

5. Говорете с прекия си ръководител или HR-отдела

Саморазправата няма да доведе до нищо добро. Ако не успеете да се справите със ситуацията и да има мир и разбирателство, по-добре отнесете въпроса към висшестоящ с идеята да се подобри работният климат. В зависимост от това каква е политиката на компанията и дали имате HR-отдел.