IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ТВ рекламите създават нещастни деца

2 октомври 2012 14 00

Които смятат, че щастието се намира в материалните придобивки

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Нещастните деца, които гледат много телевизионни реклами, може да започнат да вярват, че материалните придобивки са ключът към това да се чувстваш по-добре. Поне такива са резултатите от ново изследване.

Редица проучвания при възрастни хора показват, че нещастието и материализмът може да създадат един порочен кръг: Хората, които са недоволни от живота си мислят, че материалните придобивки ще ги направят щастливи, но когато това не се случи, те стават още по-недоволни от живота.

Тъй като живеем в един материален свят, учените се опасяват, че този начин на мислене може да навреди и на крехката детска психика.

В новото изследване, учените са открили, че за разлика от възрастните, материално настроените деца на възраст между 8 -11-години не стават по-щастливи с течение на времето, дори желанията им за скъпи придобивки да бъдат изпълнявани.

От друга страна, нещастните деца са станали по-консуматорски настроени, но само ако гледат много телевизия.

Констатациите, които се появяват в списанието Pediatrics, посочват връзка между нещастието, телевизията и материализма, въпреки че не могат да докажат, че телевизията е злодей.

Резултатите предполагат обаче, че рекламите могат да "учат децата, че вещите са начин за увеличаване на щастието", заяви ръководителят на изследването Сузана Джей Опри, научен сътрудник в университета на Амстердам в Холандия.

За да могат родителите да предпазят децата си от това негативно влияние, тя им предлага да изразяват здравословен скептицизъм към рекламите пред малчуганите.

Изводите се базират на онлайн изследване, направено между 466 холандски деца на възраст между 8 и 11 години.

Като цяло екипа на Опри не намира доказателства, че материално ориентираните деца стават по-нещастни, ако гледат телевизия. По-скоро идеята е, че ако децата са по принцип неудовлетворени от живота си, гледането на реклами само ще засилва това негативно чувство.

"Детската социалната среда от семейството и връстниците също играе важна роля за формиране на ценностната система на децата", казва изследователката. „Родителите могат да противодействат на влиянието на рекламите като ги гледат с критично око, ограничат времето на децата пред малкия екран и ги насърчават да открият други източници на щастие като "любов, приятелство, игри и творчество", продължава Опри.

А защо родителите трябва да се тревожат, че децата им напредват по пътя към материализма?

"Предишни проучвания сред възрастните са показали, че е много вероятно материализмът да доведе до намаляване на удовлетвореността от живота като цяло", отговаря кратко и ясно Опри.

Американската академия по педиатрия препоръчва децата да прекарват не повече от два часа на ден в "екранно време", тоест пред телевизора или пред компютъра. Освен това съветва родителите да не слагат телевизори и компютри в спалнята на своите наследници.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари