IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ягуар XKX прегръща електрическия двигател

18 май 2012 12 45

Модел изящен като дива котка и мощен като никой до сега

Снимка: knstrct.com

Снимка: knstrct.com

Концепцията на Jaguar XKX, измислен в студиото Skyrill в Бахрейн от албанският дизайнер Марин Мифтиу, е съвсем различна от тази на класическия и силно ценَен Ягуар, с който сме свикнали през годините. Али Алмосави, основател на Skyrill, разказва, че целта им е била да се възродят славните дизайнерски линии на марката в комбинация със свежи идеи и уникално нова аеродинамична форма, приспособена към електрическите елементи от захранващата система.

Естетически погледнато, дизайнерите са се опитали да избегнат внушението за тежест, асоциирано с днешните мощни спортни коли, сред които има и модели на Ягуар. Вместо това, екипът е създал тънък елегантен профил, който не скрива допълнителната мощ и технологическите подобрения. Видът на XKX е съчетание от органичен поток от вълни, които го правят да изглежда точно като логото на марката – като грациозна дива котка в скок, но на колела.

От технологична гледна точка, електрическото возило е с много добре изчислена аеродинамична форма, сцеплението с въздуха при която довежда до 60 процентно увеличение на енергийната ефективност на колата. Освен това, и тук идва ред на истински смайващата информация, целият корпус на автомобила е покрит с пиезо-електрически клетки. Когато колата е в движение, те биват стимулирани от налягането на въздуха, минаващ около нея, и произвеждат електричество за батерията на двигателя: Гениално!

Снимка: knstrct.com

Дизайнерска забележка: Друга характерност за Jaguar XKX са напълно изчезващите странични огледала. Дебели около сантиметър, те перфектно потъват в прорез на вратата, когато колата е в покой и автоматично се отварят при стартиране. Това помага на естетическия облик на колата, както и за предпазването на самите огледала при паркиране.

Снимка: knstrct.com

Дизайнерска забележка: Около 60% от енергията на типичните коли на магистралата отива за противодействие на съпротивлението на въздуха. Това е доста енергия, вложена в нещо, което наистина е неизбежно, но пък не е основната задача на двигателя, а именно да придвижва колата напред. Пиезо-клетъчният слой, покриващ XKX, решава ефективно този проблем.

Снимка: knstrct.com

КоментариКоментари