IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 неща, които един добър шеф не би направил

10 юли 2014 08 01

Само защото можете да третирате служителите си лошо, не значи, че трябва да го правите

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Ако вие сте шеф, можете да правите със служителите си всичко, каквото си поискате, стига да не нарушавате някой закон.

Въпреки това, фактът, че сте на управленска позиция, не трябва да ви дава свободата да се държите лошо и неморално.

Вижте кои са 5-те неща, които макар и законни, никой свестен шеф не би направил:

1. Да проучва миналото на човек, който вече е наел на работа.

Ако ще проучвате новия си служител, направете го преди да сте го назначили на работа. Не е редно да продължавате да ровите за миналото на въпросния човек, след като той вече се е качил на борда на компанията ви. Все пак вие не сте нито детектив, нито светски репортер, нали?

2. Да принуждава свой служител да си подаде оставката.

Вие може да си мислите, че е хуманно да давате възможност на служителите си сами да си подават оставката, вместо да ги уволнявате, но реално те пак са ощетени. Ако внезапно решите да махнете даден служител (особено ако причината е лична, а не професионална), просто го съкратете, за да може лицето да се запише в бюрото по труда, ако му се наложи. Вярно е, че ще трябва да му платите две-три заплати обезщетение, но със сигурност това няма да се отрази толкова много на компанията ви. От друга страна този човек може да остане дълго време без работа, предвид ситуацията на пазара на труда и тези две-три заплати да са от ключово значение за оцеляването му.

3. Да дава на новите служители много по-високи заплати, отколкото на старите, лоялни служители.

Много шефове привличат нови кадри, давайки им значително по-голяма заплата от тази на старите си служители. Това не само действа демотивиращо за лоялните кадри (особено ако старите и новите служители вършат една и съща работа), но и в крайна сметка те започват да третират новаците много лошо. Ако ще назначавате нов човек с по-висока заплата, то увеличете заплащането и на настоящите си служители.

4. Да прави некоректни, непоследователни оценки на работата.

Един добър шеф трябва да държи непрекъснато обратна връзка със своите подчинени. Не е редно едната седмица да ги хвали и да им обяснява колко добра работа са свършили, а на следващата седмица да ги обвинява в ниска производителност. Бъдете честни към служителите си и им давайте реални, компетентни оценки за работата им. Освен това се опитайте да не прилагате двоен стандарт на оценяване по критерий „лична симпатия“.

5. Да отказва да дава копия от документи, важни за служителите му.

Има шефове, които страдат от параноя, че служителите им може да изнесат вътрешна информация за фирмата, че може да ги съдят за неправомерно освобождаване от работа или да им навредят по друг начин в бъдеще. По тази причина те не им разписват важни документи и/или отказват да им дават копия от важни за тях документи, което изобщо не е редно.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари