IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да приемете по-лесно промяна на работното място

7 юли 2014 11 00

7 полезни съвета

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Едно от качествата, които всеки служител трябва да придобие, е да е в състояние да се адаптира към промените. В тази несигурна икономика, хората си сменят работните места по-често от обичайното допреди няколко години. Днес служителите имат повече предизвикателства по пътя си, свързани с поставянето им в нови ситуации. Ето и няколко съвета как да приемете промяната по-лесно и бързо:

1. Настройте се положително. Винаги трябва да бъдете оптимисти и да гледате с добро око на новото дружество, отдел или екип, към които се присъединявате. Може би точно сега не се намирате в съвършена ситуация, но и предишното ви работно място си е имало своите негативи, заради които вероятно сте го сменили. Помислете за това как най-добре можете да използвате вашите умения, опит и мрежа от контакти, за да се справите по-добре в новото си поприще. Ако имате отрицателна нагласа за нещата, вашият нов мениджър и колегите ви скоро ще я забележат и няма да искат да работят с вас.

2. Приемете, че промяната е постоянна. Хората понякога сменят кариерата си няколко пъти в живота си на базата на текущи нужди. Ако и на вас ви се случи по-сериозна промяна, независимо дали ви харесва или не, приемете, че това е реалността. Хубавото на промяната е, че тя ви спасява от скуката, летаргията и апатията, в която може би сте били изпаднали преди нея.

3. Останете във връзка с предишните си колеги. Никога не забравяйте за хората, с които вече сте имали шанса да работите. Те биха могли да бъдат изключително полезни за вас и за в бъдеще. Те биха могли също така да се превърнат във вашия мост обратно към предишната ви фирма, ако се решите на такава стъпка.

4. Общувайте с новите колеги, за да навлезете по-бързо в работата. След като се преместите в нова фирма, ориентирайте се бързо кои са колегите, на които можете да разчитате и се сближете с тях. Намерете тези, които вече са били на вашия пост и ги помолете за помощ, за да навлезете по-бързо в работата. Задавайте въпроси без да се притеснявате. Колкото повече знаете, толкова по-добре за вас. Ако чакате твърде дълго, за да попитате нещо важно, работата ви ще започне да куца.

5. Стискайте зъби, дори в момента да не сте щастливи. Независимо дали ви харесва новата ви работа или не, трябва да се насилите да дадете най-доброто от себе си. Кой знае, след една година или повече, тази работа наистина може да се окаже вашето любимо поприще. Може също така да се появят възможности за израстване. Мислете за задачите, които ви харесват в сегашната ви длъжност и използвайте силните си страни, за да увеличите своята ефективност.

6. Работете върху себе си. Отделете време, за да се отпуснете и да помислите за това какви са вашите цели в новата ви длъжност и какви умения трябва да придобиете, за да се справите в новата ситуация. Научете някакви нови умения в зависимост от вида на работата ви. Направете списък от умения, които се изискват за вашата нова роля и инвестирайте време в разработването им. Давайте си краен срок за всяко овладяно умение и бързо ще станете експерт.

7. Потърсете начин да помогнете и на другите да се справят с промяната. Един от най-добрите начини да се справите с новата си позиция, е да помогнете на новите си колеги да ви приемат по-бързо, а не да се вглъбявате в собствените си проблеми. По този начин вие ще се почувствате по-удобно и по-бързо ще се приобщите към екипа.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 9 години )
може би най-вече трябва да работим върху себе си!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар