IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да намерите златната среда между професионалния и личния си живот

9 юли 2014 06 35

5 лесни стратегии

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Ако човек живее в голям град, заобиколен от забързани хора и неприятен трафик, вероятно той има проблеми и в намирането на баланса между професионалния и личния си живот.

Едно нещо, което всеки човек в подобна ситуация трябва да разбере, преди да започне да търси този баланс е, че работата трябва да бъде 100% интегрирана в живота.

Човек не трябва да разделя тези два аспекта от живота си (професионален и личен), а по-скоро да ги приема като едно цяло и да започне да реализира връзка между тях.

Когато един индивид организира и интегрира нещата, които обича в живота си, той автоматично започва да премахва непродуктивните дела от него.

След като приемете тази нова гледна точка, можете да започнете да преструктурирате живота си по следния начин:

1. Направете оценка на вашите приоритети.

Започнете чрез създаване на личен списък с приоритети. Вие не трябва да мислите върху това кои аспекти от живота си обичате най-много или най-малко, а по-скоро върху това кои дейности се нуждаят от повече енергия и внимание, в сравнение с други. След като си изясните този факт, започнете да посвещавате повече време на тези неща, като разнообразието е от ключово значение.

2. Открийте кои са нещата, които „зареждат батериите ви“.

За съжаление, по-голямата част от нас впрягат своето време, внимание и енергия само в работата, без да се сещат от време на време да си взимат почивка, за да „презаредят батериите“. Това често ни оставя чувството, че сме изцедени. Ако и с вас е така, трябва да помислите кое е това нещо, което разпалва огъня вътре във вас. Това може да е игра на тенис, да е слушане на музика или писане на поезия или да са няколко спокойни мига самота. Важното е по-често да правите неща, които могат да ви накарат да се почувствате освежени.

3. Съсредоточете се върху управлението на времето си.

Въпреки че много хора смятат, че рутината ги убива, истината е, че хората са същества, които обичат навика. Дали навикът е да ядете по едно и също време или всеки уикенд да посещавате едно и също заведение, факт е, че рутината създава комфорт. Създайте си нова рутина, построена около нещата, които ви поддържат здрави и щастливи. Включете повече време за здравословно хранене/готвене, за грижа за личната ви хигиена, за хобитата ви, за външния ви вид. Просто в свободното ви време трябва да мислите и за самите себе си, а не само за своите близки.

4. Създайте си някои граници.

След като преоцените приоритетите си, ще ви бъде много по-лесно да знаете кога да кажете „да“ и кога „не“ на някои неща в живота си. Всеки път, когато „трябва“ да направите нещо, си задайте въпроса дали това ще ви помогне да постигнете целите си или пък няма да го направи. Елиминирайте излишните думи „трябва“ от живота си. Имайте предвид, че купоните винаги ще бъдат опция, но ако инвестирате време в себе си и кариерата си сега, един ден наистина ще има за какво да празнувате.

5. Размърдайте се!

Вместете в рутината си време за спорт. Дали това ще е фитнес, танци или клас по йога, си е ваша работа, но не забравяйте да планирате време, в което да движите тялото си. Това не само ще увеличи вашето самочувствие, но и спортът води до освобождаването на ендорфини, които предизвикват положителни чувства. Освен това движението помага за изчистване на напрежението и ежедневния стрес.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 9 години )
може би най-вече да решиш кой от двата пътя да избереш
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар