IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да приоритизирате вашия нарастващ списък от задачи

9 октомври 2014 07 10

Няколко съвета за повишаване на вашата производителност

Снимка; outnow.ch

Снимка; outnow.ch

Как да организирате работния си ден, така че той да ви стигне за всичките купища със задачи, с които шефът ви ви е затрупал? Много хора се сблъскват с този въпрос на работното си място, в колебания на коя от всичките си задачи да дадат приоритет.

Свръхнатоварените служители понякога се объркват и наистина не могат да разберат коя задача най-вече заслужава вниманието им. Ясно е, че някои неща са маловажни спрямо други, но има и много задачи, които изглеждат еднакво значими и спешни, а времето на човек винаги е ограничено.

Най-добре е всяка вечер да си съставяте списък с всички неща, които трябва да свършите на следващия ден. След това идентифицирайте 3 до 5 от тях, които трябва на всяка цена да изпълните и така ще поограничите списъка. А ето и още пет съвета по темата:

1. Не губете времето си със задачи, които са маловажни.

В живота много хора предпочитат да започват от най-лесното към най-трудното, но в службата често спешните задачи не са най-лесните. Имайте предвид, че хората, които постигат велики неща в живота, успяват да дадат приоритет на своите велики идеи спрямо другите си задачи. Ако трябва да мислите по някакъв важен служебен проект, но в същото време ваш колега ви чака да му изпратите имейл с някакви данни, идете в офиса малко по-рано, за да имате време да мислите по проекта.

2. Дайте приоритет на задачите, спуснати директно от шефа ви.

Добрите мениджъри се стремят да създадат среда, в която подчинените им да не се питат какво е от значение и какво не е. Ако не сте сигурни с коя задача да се захванете първо, спрете се на тези, директно спуснати от вашия шеф. Ако вашият мениджър ви е дал множество проекти едновременно, питайте го кои са най-спешни и важни към момента. Поискайте и реалистични срокове за изпълнението им, които да се разминават във времето.

3. Задачите, които са пряко свързани с печеленето на пари, винаги трябва да са ваш приоритет.

Не всеки шеф, но повечето от тях се стремят най-вече да изкарват пари за фирмата, по един или друг начин. Ако се чудите как да управлявате времето си в службата, така че да сте максимално производителен „танцувайте в близост до линията на приходите“. В тези трудни икономически времена, способността ви да печелите или спестявате пари за компанията е мястото, където усилията ви биха имали най-голяма стойност. Не забравяйте, че добрите приходи позволяват всичко останало.

4. Насрочвайте трудните задачи за рано сутринта.

Понякога предстоящите трудни задачи затормозяват ума ни и възпрепятстват нашата производителност. Ние губим много повече време и енергия в мисли за тях, отколкото би трябвало. Ако сте притеснени за труден служебен разговор, който ви предстои тази седмица, не го насрочвайте за петък, а още за понеделник сутринта. Няма смисъл цяла седмица да работите под стрес, какъв ли ще е изходът от този разговор.

5. Задачите, които можете да свършите само и единствено днес, също трябва да са ваш приоритет.

Някои задачи са по-чувствителни от към времеви фактор. Тоест, има неща, които можете да свършите само днес, защото утре те няма да имат смисъл или няма да дадат този резултат. Ето защо трябва да им дадете приоритет и да ги свършите тутакси.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари