IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

7-те елемента на добрата фирмена култура

3 юни 2015 09 42

Ако служителите ви са щастливи, фирмата ви ще е успешна

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Какво всъщност означава да изградите силна фирмена култура? За някои предприемачи самата идея внушава бална зала за танци в офиса, стая за релакс, по възможност с басейн и др.

Фирмена култура не означава, че шефовете на всяка цена трябва да намерят начин да забавляват отегчените си подчинени.

И все пак, ако една фирма иска да се открои от конкуренцията си, тя трябва да привлече таланти и да намери начин да ги задържи. Един от тези начини е именно като осигури една приятна, позитивна атмосфера на работа за служителите си от всички нива в йерархията.

Ето и 7-те компонента на добрата фирмена култура.

1. Ако искате да ви се доверяват, трябва и вие да се доверите.

Културата на доверие е важна, ако искате бизнесът ви да се радва на успехи. Ако вие сте шеф и се държите като надзорник, който иска да провери всеки един проект, то вие няма да успеете да изградите атмосфера на доверие със служителите си. Всеки успешен предприемач знае, че трябва да прехвърля част от отговорностите си на своите подчинени като ги остави да разперят крила.

2. Дайте възможност на служителите си да се опознаят.

Хората трудно могат да си имат доверие, ако не се познават добре. Затова от време на време организирайте тиймбилдинги, фирмени партита и инициативи, за да могат хората ви да се опознаят извън офис средата.

3. Служителите ви трябва да имат хубаво работно пространство.

Стерилните стаи с бели стени и бюра не са много красива и/или вдъхновяваща офис среда. Подобна обстановка трудно би могла да подейства като творчески катализатор на идеи. Затова се опитайте да създадете по-интересна и модерна работна среда за своите подчинени. Създавайки една иновативна обстановка в офиса, вие ще привлечете този тип хора, които ценят дизайна и новите технологии.

4. Служителите се радват на социалните си придобивки.

Всеки човек обича безплатните придобивки! Ако не можете да си позволите – дайте на служителите си персонални компютри или таблети, осигурете им безплатни прегледи, карта за фитнес, купони за храна, безплатно кафе и/или напитки. Така те ще са още по-мотивирани да станат рано сутринта и да преодолеят дългия път до офиса. Освен това ще са по-щастливи и продуктивни.

5. Не наемайте гадняри и интриганти.

Ако искате да създадете една приятна атмосфера в офиса, дръжте настрана хората, които създават проблеми и интриги, които напрягат обстановката с мърморене или които се държат надменно с другите. Ако даден служител не се вписва във фирмената култура – по-добре се разделете с него, за да не ви напуснат други ценни служители. Повечето хора са отборни играчи, но ако някой в отбора е твърде голям индивидуалист – може би мястото му е другаде.

6. Насърчавайте растежа в кариерата.

Добрата фирмена култура не се изчерпва само с доволните служители, на които не им е скучно в офиса. Всеки човек има нужда от окуражаване и потупване по рамото. Всеки би искал да израсне в кариерата, а идеите му да бъдат изслушани и оценени. Ако даден служител иска да научи нещо ново – подкрепете го. Няма човек, който мечтае да работи на една и съща позиция цял живот.

7. Общувайте с хората си.

Ако искате да сте успешен предприемач, трябва да общувате със служителите си. Ако не сте доволен от работата на даден свой подчинен, той трябва да го знае, а не само да го подозира. Ако той знае какво точно не одобрявате в работата му, той ще се постарае да се подобри. Не забравяйте, че вашият екип, а не вашият продукт, всъщност пълни банковата ви сметка преди всичко.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари