IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да не бъдат скучни работните срещи?

28 юли 2016 09 00

Съвет: Не трябва да продължава повече от 45 минути

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Най-неприятното на скучните служебни срещи е може би това, че нямаме възможност да погледнем в интернет. Поне семинарите не са така ограничени. Дори дните без ангажименти отварят прозорче към виртуалния свят. Същото е и с конферентните разговори, по време на които ровим из клюкарника. Но срещите... срещите, това е пълен и сякаш безкраен ужас.

„Проблемът със срещите е, че през цялото време трябва да изглеждаме съсредоточени и в кондиция“, пише Дейвид Болчовер в книгата си „Живите мъртви“ (The Living Dead), насочена именно към въпросите на работното място.

„Ако притворите очи или задремете, все някой ще забележи. Гледането с отегчение също е лошо поведение“, би трябвало да сме съсредоточени поне по време на важните коментари, най-вече ако говори по-висшестоящ от нас, пише Дейвид.

Истината

Работните срещи са отровна комбинация от главоблъсканици и отегчителни слова, на които трябва да кимаме одобрително, сякаш самите ние сме ги произвели. По-лошото е, че самата сбирка по всяка вероятност ще се проведе в тясна и труднопроветрива стая, която е претъпкана дотолкова, че да подушваме колегите си в детайли...

Нито един от гореизброените бонуси не би бил проблематичен, ако срещите се провеждаха неглижирано и с по-приятелски тон. Уви, това е почти немислимо.

Според социологическо изследване на база отзиви от 6 239 души, във Великобритания служителите прекарват по 16 часа седмично в работни срещи, планьорки и обсъждания. В САЩ пък голяма фирма съобщава, че служителите ѝ годишно прекарват по около 300 часа по столовете, подпрели глави на ръцете си, забили поглед в масите.

Обикновено срещите се организират от мениджъри или някакви по-високопоставени служители във фирмата, които „имат“ какво да кажат. За съжаление малко от нас знаят как точно се провежда една сбирка.

Ето няколко стратегии:

Най-важното за една сбирка е информацията, съобщавана на нея, да бъде полезна. Това че един е застъпил на лекторската банка, не значи, че не може да внесе разнообразие в протичането на служебния ангажимент.

Много често работните срещи започват по безумно скучен начин, защото в главите ни още тече информацията от работата или разговора отпреди малко. Тоест, липсва концентрация по въпрос от общо значение. За да се избегне това, експертите препоръчват дискусията да започне с приятелски разговор – виц, клюка, спорт. А след тях разговорът просто да стартира с фразата „Хайде сега по-сериозно“.

„Уверете се, че нещата, които казвате, са реално полезни на хората около вас. Така ще изградите много по-голям респект към личността си, вместо да злорадствате наляво-надясно, търсейки начин да ги контролирате. Ще видите как срещата е допринесла с нещо за целия екип“, съветва Дейвид.

Времетраенето на подобно мероприятие не трябва да бъде повече от 45 минути. По-дългото времетраене ще убие всякаква надежда за слушане и концентрация у служителите.

За служителя:

Ако нямате никакъв интерес към случващото се, трябва само да гледате лектора в очите и да кимате одобрително.

Подготви: Александър Градинаров

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари