IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

6 подценявани качества на добрия служител

17 февруари 2017 12 40

Понякога професионалните умения и работата в екип не са всичко

Снимка; outnow.ch

Снимка; outnow.ch

Повечето работодатели търсят да назначат служители с високи професионални качества, ефективност и умения за работа в екип. Това обаче със сигурност не е всичко, което те би трябвало да гледат. Има страхотни служители, които се открояват от тълпата със съвсем други свои качества, често свързани с характера им.

Ето и шест подценявани качества, които правят служителя супер желан и ефективен:

1. Неочаквани умения в рамките на длъжността

Ако един служител притежава повече от очакваните умения за своята позиция като например техническа грамотност, IT познания, ораторски умения и т. н., той вдига летвата доста високо. Става въпрос за качества, които не са супер важни за въпросната професия или са наистина необикновени, но пък са доста полезни и правят този служител доста по-функционален и търсен и то в различни отдели.

2. Дипломация

Никой човек не може да бъде в перфектни отношения с всичките си колеги. Ние сме хора и сме различни, и винаги ще се намери някой, който да ни дразни на работното място. Ако работодателят открие свестен служител, който на всичкото отгоре да се разбира с всички хора в отдела, то това си е находка. Дипломацията е качество, което показва голяма зрялост и професионализъм.

3. Ефективност

Всеки работодател мечтае да назначи работохолици, които да не си взимат често-често отпуски и болнични и да остават в офиса и в извън работно време. Но най-важното за шефа всъщност е да наеме служители, които да са ефективни по време на 8-часовия си работен ден, а не да симулират, че работят.

4. Проактивен, а не реактивен служител

Добрият служител е онзи, който може бързо да разреши проблем, без да вменява напрежение в целия екип. А най-фантастичният служител е онзи, който има за цел да предотврати проблемите, преди те да са се появили изобщо. Понякога шефовете не си дават сметка, че са благословени, ако подчинените им са отзивчиви, усмихнати и отворени към новости и непредвидени ситуации.

5. Поемане на отговорност

На шефовете им трябват не само хора, които имат просто умения за работа в екип, а такива, които могат да си заложат главата в името на екипа. Те трябва да са едновременно квалифицирани и отговорни. Да си вършат съвестно работата без прекалено много инструкции или надзор.

6. Служители, които искат да се усъвършенстват

Някои служители просто не желаят да подобряват уменията си и „застиват“ във времето с тези, които си имат. Хора, които искат да рационализират процеса в службата, а не да са с манталитет, който да ги кара все да са неудовлетворени.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари