С напрегнатото ежедневие и натоварения работен график не е чудно, че понякога е почти невъзможно да се съсредоточим. Така управлението на времето се превръща в нелесна задача.

Макар най-добрият подход в тези случаи да е изпълняването на задачите една по една, вместо да се залавяме с няколко едновременно, има и някои лесни трикове, с чиято помощ можем да надвием разсейващите моменти.

Да пием повече вода

Когато сме подложени на стрес, продуктивността ни автоматично намалява. Напрежението обаче не е единственият фактор. Според данни на проучване дехидратирането допълнително пречи на способността да се концентрираме. Затова трябва да се уверим, че пием достатъчно вода през целия ден.

Да подредим работното място

Безпорядъкът също може да ни разсее. Затова е препоръчително да отделим пет минути, за да организираме бюрото си. Редовното извършване на тази дейност може да ни бъде от полза срещу неспособността да се концентрираме.

Още по темата

Да следим сами себе си

Да си зададем определено време, в което да се стремим да завършим определена задача. Бихме могли дори да си настроим таймера на телефона, за да регулираме сами почивките си.

Когато знаем, че имаме определен период от време, в който да завършим дадена задача, автоматично се повишава концентрацията с цел да я завършим в срок.