Интровертните хора са съсредоточени главно върху себе си и собствения си вътрешен свят. Те са тихи и сдържани. Не поддържат много социални контакти, защото не изпитват нужда от това. Все пак не бива да се поставя равенство между интровертност и асоциалност, защото това са две различни неща.

Това, че даден човек е интровертен, в никакъв случай не го прави по-лош служител. Понякога обаче има опасност неговите заслуги да не бъдат забелязани и отчетени, именно заради по-затворената му личност.

В случай, че вие спадате по-скоро към категорията на интровертите, ето няколко съвета, които ще ви помогнат да ви забележат на работното място:

1. Направете така, че работата ви да говори сама за себе си

Хората, които имат най-голямо влияние не са тези, които промотират себе си. Всъщност това са хората, за които другите говорят само хубави неща. Интровертният човек не попада в светлините на прожектора, но ако неговата работа е наистина професионална, това няма как да не бъде отчетено не само от шефовете, но и от другите служители. Вашата репутация трябва да бъде изградена на базата на успехите ви.

2. Уверете се, че имате подкрепа

Повечето интроверти трябва да намерят човек, който да ги представлява. В повечето случай това е техният шеф или мениджър, който ги подкрепя и винаги стои зад тях. Използвайте способността си да направите силни и стабилни връзки с хора, които могат да окажат положително влияние върху кариерата ви.

3. Не премълчавайте постиженията си

Само защото не сте от хората, които биха се хвалили с постиженията си пред всички, това не означава, че трябва да премълчавате за тях. Вашият шеф може да разбере за добре свършената работа от вас единствено, ако намерите начин да се идентифицирате с нея и стратегически да споменете своя индивидуален принос, когато е уместно.

4. Създайте повече контакти на работното място

Колкото повече хора познавате, толкова повече възможности ще се отворят пред вас. Тиймбилдинг партитата са чудесен начин да се сприятелите с повече хора, макар тълпите там да ви карат да се чувствате неудобно. За интровертите е по-лесно да започнат разговор само с един човек, вместо да се опитват да се включат в общ разговор между няколко души.

5. Представете себе си посредством социалните мрежи

Осъществете контакт с човека, с когото искате с помощта на социалните мрежи. Може да започнете по-делово – в LinkedIn или пък да подходите по-лежерно, като използвате Facebook или Twitter. Известно е, че общуването в интернет е по-лесно, отколкото по телефона или лице в лице.

6. Използвайте умението си да изслушвате

Когато интровертен човек заема лидерска позиция, той може да се възползва от способността си на слушател. По този начин той може да се свързва по-добре с по-общителните хора във фирмата. Според авторката Дженифът Канвайлер интровертните лидери са по-харесвани от екстровертните си колеги, защото успяват да изслушват служителите си, не са толкова нетърпеливи относно идеите си и в процеса на екипната работа дават възможност за участие на всички.

7. Подбирайте задачи, които изискват по-малко време с други хора

Интровертните хора се справят добре със задачи, които изискват интензивен фокус и анализ. Заемайте се с проекти като годишния доклад на компанията, съобщенията за новости във фирмата, както и управлението на базата данни. Всички проекти, в които трябва работата да е по-задълбочена и анализираща са подходящи за вас. Също така подобни задачи не са от най-предпочитаните, така че ще ви гледат като герой, ако приемете да направите нещо, което никой друг не иска.

8. Подгответе се за времето, когато трябва да излезете извън зоната си на комфорт

Тренирайте, за да бъдете подготвени за времето, в което ще ви се наложи да участвате в голяма среща или пък да излезете да изнасяте презентация пред много хора. Тренировките ще ви помогнат да бъдете по-уверени и фокусирани в този стресиращ момент. Стига да преодолеете притеснението си и да бъдете подготвени, със сигурност ще се представите страхотно във всяка една ситуация.

9. Правете си малки почивки през деня

Постоянните срещи и разговори могат да ви накарат да се чувствате стресирани и претоварени на работното място. Отделяйте време за себе си, като правите кратки почивки през деня, за да се отпуснете и да изчистите ума си. Отидете да обядвате или пък се разходете сами.

10. Знайте цената си

Научете се да показвате потенциала си. Вашите шефове трябва да знаят на какво сте способни и колко ценен кадър сте. Не чакайте някой друг да ви похвали, а действайте уверено и покажете възможностите си.