Гневът е естествена емоция, която произтича от чувство на неудовлетвореност, тъга или прекалените очаквания на близките. В повечето случаи той ни действа опустошително, особено ако не знаем как да го контролираме. Гневът разрушава приятелства, бракове и други социални връзки, ако излезе извън контрол.

За овладяването му някои хора дори се нуждаят от професионална помощ. Все пак има и няколко стъпки, които могат да помогнат да се справите с тази разрушителна емоция.

Бройте до десет

Има един кратък период от време, в който разумът все още не е завладян изцяло от гнева. Точно преди да излезете извън контрол, започнете да броите от едно до десет. С всяко число поемайте дълбоко въздух.

Тази практика помага да отклоните вниманието си от проблема, да мислите рационално и да действате разумно. Ако след като стигнете до 10, се чувствате ядосани, започнете отново, като не забравяйте да дишате.

Още по темата

Антистрес топката също помага

Макар според мнозина това да изглежда като шега, тя действително работи. Затова е препоръчително да имате една антистресова топка на работното място, за да може да освободите напрежението в напрегнатите моменти.

Физическите упражнения

Когато гневът започне да ви завладява, опитайте и някои физически упражнения. С тяхна помощ се освобождава стресът и напрежението в тялото. По този начин ще се предпазите от импулсивни решения, задвижвани от гнева.

Може да завъртите главата си наляво и надясно или просто да направите кръгови движения с раменете, ако сте на бюрото си. Тези упражнения помагат да се отървете от негативните вибрации, уловени в тялото, и на ума да се отпусне.