Ако имате навика да спите по-малко от осем часа на нощ, трябва да помислите как да се откажете от него, тъй като крие риск от депресия и чувство на тревожност, твърдят изследователи.

Честите нарушения на съня могат допълнително да затруднят възможността да се разсеете от негативните мисли. Оказва се, че когато сънят не достига, е проблем да се игнорира онова, което ни тормози.

Това означава, че неадекватният сън е сред причините, които правят негативните натрапчиви мисли да се задържат и да пречат на живота на хората.

Смята се, че тези негативни мисли правят хората уязвими към различни психологични разстройства, като тревожност или депресия.

За целите на изследването, публикувано в списание ScienceDirect, специалистите оценяват времето и продължителността на съня при хора с умерени до високи нива на повтарящи се негативни мисли.

На участниците са показани различни картини, предназначени да предизвикат определен емоционален отговор, а изследователите проследяват вниманието им чрез движението на очите.

Времето и продължителността на съня могат също така да допринесат за развитието или поддържането на психологичните разстройства.

Това откритие потенциално би позволило на психолозите да лекуват безпокойство и депресия чрез промяна на циклите на съня. Когато пациентите придобият по-здравословни навици, свързани с нощната почивка, най-вероятно състоянието им ще се подобри.