IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Поколението Z – различни, дигитални и оригинални

20 януари 2018 14 15

Вижте какво трябва да знаем за това поколение

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Те са родени след 1995 г. Едно различно поколение, което има съвсем различна представа за живота от по-възрастните. За тях са изписани клишета, че не стават от компютъра, непрекъснато цъкат на смартфоните. В същото време не четат. Дигитални деца, които не се подчиняват на правила.

Истината е, че дори експертите срещат трудности да ги вкарат в рамки. Но какво трябва да знаем за поколението Z?

Те са оригинални

Независимостта и безпристрастността на младите хора доведе до факта, че е трудно да се оцени това поколение. Всички те са оригинални, поради което дори и в рамките на една възрастова група е необходимо да се отделят още няколко.

Изпитват трудности да създават приятелства

Хората, израснали в мрежата, по-трудно комуникират офлайн. Ефектът се засилва от непрекъснато гледане на видео блогове в Youtube – смятат, че са приятели с блогъра, защото го гледат всеки ден. А той дори не подозира за съществуването му. Психолозите имат термин за подобна връзка – парасоциални отношения. Подобна еднопосочна комуникация може да стигне твърде далеч и то не в добра светлина. Поколенията Милениум и Х все още имат опит в социализацията в реалния живот, разделят приятелите онлайн и офлайн. В рисковата група остава само генерацията Z.

Те са лекомислени

Това лесно се доказва от отношението им към работата. Те не спорят, избягват конфликтите и ако нещо не им е удобно в работния процес или не им харесва – стават и тръгват. Техният подход е истински бич за работодателите.

Трудно е да бъдат мотивирани

Основната мотивация за новите 20-годишни е интересът. За тях интригуващите и вълнуващите задачи са по-важни, отколкото добра заплата.

Те имат различно отношение към работния график

Модерно двайсетгодишно момче най-вероятно няма да разбере защо трябва да седне в офиса от девет до шест. Той работи, когато се чувства удобно. И думата „работа“ не означава период от време, а набор от задачи, които той трябва да изпълни качествено и навреме.

За тях е трудно да работят в екип

Те смятат, че ако трябва да се свърши добре една работа, трябва да го направят сами. Без да разчитат на помощта на другите.

Те са индивидуалисти

Поколението Z се опитва да избяга от традиционните модели – във външния вид, в отношенията с партньори и в подхода към работа. И смело говорят за тяхната неконвенционална сексуална ориентация.

Те са за здравословен начин на живот

Според проучване сред поколението Z, спортът и здравословният начин на живот са на трето място сред интересите им след музиката и забавленията. Оттук се създават и потребителските им навици – те са готови да изхарчат значителни суми за здравословна храна и спортни стоки.

Наемат, не купуват

Представителите на поколението Z предпочитат да не се обвързват емоционално и финансово. Защо да си купите апартамент, ако можете да наемете? Защо да купите кола, ако можете просто да се обадите на такси компания?

Автор на статията:
Галина Чолакова

КоментариКоментари

Лилка ( преди 6 години )
Интересна и полезна статия за близките на поколение "Z ". Лошото е, че при онлайн комуникацията липсват директните сетивните възприятия , Продължителното облъчване, понякога фалшиви информации водят до откъсване от действителността и директните взаимоотношения. При сблъсък в реалния свят разклатената психика води до депресивни състояния или агресия . Всичко е добро и полезно когато знаеш как да го ползваш и контролираш времето за онлайн контакти.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар