Голяма част от хората днес работят по девет или повече часа на ден зад бюро, в резултат на което извършват прекалено малко физическа активност и се хранят нездравословно.

А заседналият начин на живот може да доведе до редица здравословни проблеми и натрупване на излишни килограми.

Какво да направите, за да ограничите тези последици?

1. Постарайте се да се движите

Натовареният работен график често не оставя време за тренировки, но пренебрегването им може да има висока цена.

Повечето хора правят по 2000 – 3000 крачки на ден, което обикновено е разходка до спирката, а това в никакъв случай не е достатъчно движение.

Принципът е – колкото повече – толкова по-добре, в най-добрия случай минимумът следва да бъде 8000 – 10000 крачки на ден. Добра идея е да си вземете крачкомер, с който да измервате активността си.

Още по темата

2. Обядът да е най-важното хранене за деня

Макар всеобщото твърдение да гласи, че закуската е най-важното хранене, според някои специалисти за служителите, които работят в офиси, обядът трябва да е на първо място.

Когато не спазвате добре балансиран хранителен режим максимум 4 – 5 часа след закуската, ставате уязвими към ниски нива на кръвна глюкоза и преяждане по-късно през деня.

Той следва да се състои от комбинация от въглехидрати, протеини и зеленчуци и да е най-късно до 14 часа.

3. Внимавайте с изкушенията в офиса

Докато вендинг машините понякога могат да бъдат животоспасяващи, в повечето случаи предлагат храни, които са с високо съдържание на мазнини или захар. А те могат да ви изкушат в напрегнати моменти.

Добре е да внимавате с тестени изделия, като цяло.