Отстояването на личната позиция и мнение на работното място нерядко може да бъде сбъркано с агресия.

Всъщност границата е сравнително тънка и ситуацията може да прерасне в неприятен сблъсък, а това не би довело до положителни резултати в дългосрочен план.

Вместо това се научете как да бъдете по-уверени в работата си, като следвате някои съвети. Тези стратегически стъпки ще ви помогнат да изразите своята гледна точка, без да причинявате конфликти.

1. Отделете изказването от личността

Фокусирайте се върху изказването, а не върху човека, който го е казал. Стремете се да реагирате на думите и да изясните изказването, а не да докажете, че конкретният човек греши.

2. Предложете решение

Бъдете подготвени с поне 3 предложения, които биха могли да помогнат за разрешаването на проблема.

Излезте от зоната на несъгласието като предложите своята гледна точка за това какво може да се направи в създалата се ситуация. Така ще предизвикате дискусия, която може да се окаже доста градивна.

Още по темата

3. Бъдете позитивни

Настройте се да казвате изрази като „да, и...“, което изразява желание за дискусия, вместо „да, но...“, което подтиква към спор.

4. Трябва да знаете кога да спрете

Не можете да печелите във всеки един дебат. Някои битки е по-добре да са загубени, когато погледнете по-голямата картинка. Примирете се с уважение и изчакайте, докато времето е по-подходящо.

Да говорите, за да изразите мнението си, често изисква смелост и уязвимост. Развитието на лидери е процес, който продължава през целия живот и да знаете кога да говорите и кога да замълчите е много важно изкуство в днешния свят на бизнеса.