Дълголетието зависи само 5% от физическата активност, 15% от правилното хранене и цели 80% от нивото на интелекта, установиха изследователи от Харвардския университет. Как да забавим старостта и да се борим с нея? Вижте пет способа, които тренират мозъка ни.

1. Научете чужди езици

Колкото повече езици знаете, толкова по-добре. Способността за бързо преминаване от една задача към друга и задържането на вниманието се нарича лабилност на интелекта. Този показател за мозъчната активност намалява с възрастта. Хората, които говорят два или повече езика, са много по-адаптивни към бързо променящите се условия на околната среда, могат по-добре да се съсредоточат върху задачата в сравнение с онези, които говорят един език – собствения. Вследствие на това те имат повече възможности да поддържат остротата на мозъчните реакции при напредване на възрастта.

2. Преквалифицирайте се, сменете професията

Ако човек на 40-годишна възраст промени професията си, се създават нови връзки между клетките на мозъка, както се случва в детството, когато мозъкът расте и се развива. Кората и хипокампусът започват да работят по-добре. Разбира се, не всеки иска да се преквалифицира от адвокат в лекар или счетоводител, можете просто да овладеете нови способности или компютърни програми.

3. Радвайте се

Мозъкът обича положителни емоции и перфектно обработва положителна информация. Комуникирайте повече с приятни и интересни хора, с деца. Любопитствайте за нови неща, четете, посещавайте изложби и музеи, пътувайте. Учени от Сиатъл и Балтимор доказаха, че мозъкът „отслабва“, ако човек има „сив“ начин на живот и изпитва недоволство.

4. Практикувайте невробика

Работата на мозъка подобрява необичайните му натоварвания – учените го наричат невробика. Добавете новости към обичайното, за да нарушите автоматизираните си действия. Опитайте се да стигнете до магазина по друг маршрут или да определите номиналната стойност на монетата със затворени очи. Можете да се опитате да мълчите цял ден и да общувате с близки само с помощта на изражения на лицето и жестове.

5. Поддържайте физическата активност

Много хора водят заседнал живот. Прекарваме целия ден в кабинета пред компютъра, след което в колата и вкъщи полягаме на дивана пред телевизора. Опитайте се да се разходите по стълбите в офиса или да правите леки упражнения. Дори и най-минималната физическа активност е полезна. Опитайте йога – укрепва имунната система и подобрява психическото състояние.