IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да се справите с неприятните разговори в офиса

20 юли 2018 11 40

Със сигурност бягството от тях не е решение

Снимка: Istockphoto

Снимка: Istockphoto

Никой не обича да получава лоши новини, нито да дава такива. Воденето на неприятен разговор е нещо, което вероятно бихте избегнали, тъй като то носи негативи не само на получателя на лошата информация, а и на вас самия/самата.

Скорошно изследване на Fractl, в което са взели участие около 1100 души, показва че мнозинството от работещите хора водят поне един подобен разговор седмично. Ето и какво служителите считат за „неприятни разговори“ и ефектът от тях.

Най-трудните теми за разговор в офиса

1. Заплащане: 33%

2. Неподходящо поведение в офиса: 31%

3. Обратна връзка за лошо представяне: 30%

4. Повишение: 23%

5. Секс: 19%

6. Раздяла: 17%

7. Семейни проблеми: 16%

8. Пари: 16%

9. Здраве: 15%

10. Уволнение: 10% Ефекти при конфликт

Изследване на CPP Inc. Показва, че американците прекарват средно по 2.8 часа седмично в справяне с конфликти на работното място.

1.33% от служителите твърдят, че конфликтът ескалира в лична атака или дори физическо нараняване.

2.22% признават, че това води до разболяването им и последвало отсъствие от работа.

3.10% споделят, че след подобен разговор правят фатални грешки на работното място което дори им коства цели проекти

Как да водите подобни разговори без да се натоварвате и да бъдат градивни:

1. Бъдете реалисти, имайте предвид, че човекът срещу вас може да се засегне и да не реагира добре на информацията, която му казвате.

2. Каквото и да направите, вие нямате контрол над реакцията на другия! Можете просто да слушате и да отговорите на емоциите му, показвайки му, че го разбирате.

3. Важно е къде водите подобен разговор – мястото може да го направи една идея по-приятен.

4. Не забравяйте, че на човек му трябва време да осмисли дадена информация, така че му дайте това време.

5. Проявете съчувствие дори другият да не го заслужава. Не реагирайте на вербалната агресия с агресия.

6. Опитайте да дадете решение, след като сте съобщили неприятната новина.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари