Невероятна актриса, майка и филантроп, близка приятелка, блестящ режисьор и подкрепящ партньор на снимачната площадка, или накратко – Анджелина Джоли.
Салма Хайек Пино я нарича „моята майчина фигура“ и „най-добрият режисьор, с когото съм работила“.
Двете актриси работиха съвместно по военната драма Without blood („Без кръв“), проект режисиран и продуциран от Джоли. Филмът по книгата на Алесандро Барико се снима в Италия, а сред основните теми са болката и отмъщението. Продукцията бе представена на международния филмов фестивал в Торонто на 8 септември 2024 г.
Откакто се запознават по време на снимките на лентата „Вечните“, Джоли и Хайек са добри приятелки. Двете се забавляват заедно, а Джоли често е част от шумните партита на г-жа Пино.
Очевидно актрисите се разбират идеално, както по време на снимки, така и в свободното си време. Салма дори определя снимачната площадка на „Без кръв“ – „като у дома си“, цитирана от сп. People. Явно е така, когато една от най-добрите ти приятелки е едновременно ко-продуцент, режисьор и сценарист на филма.
„Въпреки че сме много близки, бях изненадана колко топла, щедра и мила беше тя като режисьор.“, сподели звездата пред сп. People на премиерата на филма в Торонто.
За Джоли „Без кръв“ е петият ѝ проект като режисьор. Главните роли са поверени на Салма Хайек и Деймиън Бишир.
„Работила съм със страхотни режисьори, които са наистина фокусирани, но може би защото тя е и актриса... всичко, което може би е искала някой да направи за нея, тя направи за нас.“, добави още Хайек Пино.
Снимка: Getty Images
По време на снимките на „Вечните“ двете актриси усещат колко много се допълват като енергия.
„Във „Вечните“ бях малко като майчинска фигура за нея. В „Без кръв“ се чувствах сякаш тя беше моята майчинска подкрепа, защото идваше на снимачната площадка и я превръщаше в семейство. „, добавя звездата от „Професия стриптийзьор 3“.
Съпругата на Франсоа-Анри Пино е благодарна на колежката си, че е избрала точно нея за главната роля във филм, който навлиза толкова дълбоко в болезнената истина за войната като социален елемент в днешния свят.
„За мен това беше преживяване, което промени живота ми. След толкова много години да почувствам, че някой наистина ме е изслушал, наистина ме е видял, наистина е създал безопасно пространство за мен, наистина ме е прегърнал, наистина се е възхищавал на таланта ми. Открих неща за себе си като актриса. Бях толкова горда със себе си, че правех неща, които не можех да повярвам, че правя.“, споделя 58-годишната мексиканска актриса пред сп. People.
На Биеналето във Венеция 2024 г., Снимка: Getty Images
Известна с хуманитарната си дейност и особения афинитет към хора в нужда, Джоли е особено чувствителна към насилието и темата за войната. Доскоро посланик на ООН за бежанците, 49-годишната актриса работи по проекти с дълбок смисъл, които разказват история.
„Прекарала съм много време в зони на конфликти и предполагам, че това е мястото, където съм виждала най-доброто от човечеството и абсолютно най-лошото. Невинаги е толкова важен въпросът защо се случват тези ужасни неща, а как хората преминават през тях.“, споделя носителката на „Оскар“ пред The Hollywood Reporter.
„И хората, които обичам и на които се възхищавам най-много в света, са тези, които запазват благодатта си след цялата вреда, която им е нанесена. Мисля, че намирам тези хора за най-трогателни и им се възхищавам.“, добавя още Джоли.
Един от най-забележителните проекти в кариерата на бившата съпруга на Брад Пит е „Мария“. На 81-вия международен филмов фестивал във Венеция бе отдадена чест на най-важната и най-завършена роля на актрисата от години в зашеметяващия портрет на оперната дива Мария Калас. Във филма, заснет от Пабло Лараин, Джоли пресъздава епилога в живота на Калас.
Предстоящите ѝ проекти като актриса включват драмата Every note played и трилъра Maude v Maude, в който си партнира с Хали Бери.
Коментари