fallback

Джъстин Балдони съди New York Times за 250 милиона долара заради Блейк Лайвли

06 January 2025 09:00

Драмата между двамата колеги се заплита

Снимка: Getty Images

На 2 юни 2023 година Блейк Лайвли започна размяна на текстови съобщения със своя режисьор и колега от „Никога повече“ Джъстин Балдони, в който обвинява асистента си, че не ѝ е предоставил актуализирана партида от сценария на филма. „Тя не разбрала, че са нови“, пише актрисата и допълва „Новите страници може да се изпращат директно и на мен, моля“. Блейк подписва съобщението с Х – универсалният символ за целувка. Тя изпраща още едно съобщение, в което пише „Аз съм в караваната си, ако искаш да упражняваме репликите“, на което Балдони отговаря „Разбрано. Дояждам с екипа и се насочвам към теб“. 

Осемнадесет месеца по-късно това взаимодействие е централна тема във взривоопасен репортаж на New York Times, украсено с множество детайли. „Балдони многократно влизал в гримьорната на Лайвли без покана, докато тя била съблечена, включително когато кърмила“, пише вестникът. 

Джъстин Балдони. Снимка: Getty Images

Това несъответствие е едно от многото, подчертани в съдебно дело за 250 милиона долара, заведено във вторник следобед от Балдони срещу изданието във Върховния съд на Лос Анджелис. Режисьорът е сред групата от 10 ищци, която включва и публицистите Мелиса Нейтън и Дженифър Абел, които съдят вестника за клевета и нахлуване в неприкосновеността на личния живот заради статия от 21 декември, озаглавена „Можем да погребем всеки: В холивудската машина за очерняния“. Страната, която включва и продуцентите на „Никога повече“ Джейми Хийт и Стив Саровиц, твърди, че Times е разчитал на подбрани и променени комуникации, лишени от необходимия контекст и умишлено сглобени, за да подвеждат. 

Говорител на New York Times отговори „Ролята на независимата новинарска организация е да следва фактите там, където те водят. Нашата история беше щателно и отговорно докладвана. Тя се основава на преглед на хиляди страници оригинални документи, включително текстови съобщения и имейли, които цитираме точно и подробно в статията. Към днешна дата студио Wayfarer, г-н Балдони, другите субекти в статията и техните представители не са посочили нито една грешка. Публикувахме и пълното им изявление в отговор на обвиненията в статията. Планираме да се защитим енергично срещу съдебния процес“.

Жалбата от 87 страници, която също обвинява Times в измама със заповеди и нарушаване на подразбиращ се договор, предлага опровержение на разказа, изложен в статията от 4000 думи, която разтърси Холивуд и доведе до уволнението на Балдони от агенцията за таланти WME. 

Снимка: Getty Images

Написана от Меган Тухей, Майк Макинтайър и Джули Тейт, статията описва Блейк Лайвли като актриса, за която се твърди, че е претърпяла месеци на сексуален тормоз от Балдони и Хийт и се предполага, че е изправена пред отмъщение под формата на клеветническа кампания, защото изразила притеснения от тяхното поведение. Но според ответната жалба, Лайвли е тази, която е започнала собствена „стратегическа и манипулативна“ клеветническа кампания и е използвала фалшиви „обвинения в сексуален тормоз, за да установи едностранен контрол върху всеки аспект от продукцията“. И според ищците, съпругът на Лайвли, актьорът Райън Рейнолдс, е наругал Балдони по агресивен начин по време на разгорещена среща в семейния апартамент на двойката в Ню Йорк. 

Адвокатът Брайън Фридман, който заведе делото от името на ищците, казва пред Variety, че Times „се е огънал пред желанията и капризите на две могъщи „недосегаеми“ холивудски звезди, пренебрегвайки журналистическите практики и етиката, които някога са подобавали на уважаваното издание, като използва фалшиви и манипулирани текстове и умишлено пропускане на текстове, които оспорват избрания от тях ПР разказ.“

Джъстин Балдони и Блейк Лайвли на снимачната площадка на „Никога повече“. Снимка: Getty Images

Статията на вестника, че Нейтън и Абел насаждат негативни истории за Лайвли в пресата, беше подкрепена от един конкретен обмен на съобщения, в който двете страни изглежда се радват след история в Daily Mail за актрисата, която критикува нейната „невзрачна“ промоция на филм за домашно насилие. Това породи възраждането на стари интервюта на Лайвли, в които тя изглежда се държи неуважително към колеги и журналисти. 

„Ти наистина надмина себе си този път“, пише Абел, а Нейтън отговаря „Ето защо ме нае, нали? Аз съм най-добрият“. Но в пълния контекст изглежда, че двете дами на шега си приписват заслугата за история, която се е появила органично в медиите. Статията на Times пропуска съобщение от Нейтън, което предшества разговора, в което тя казва, че не е участвала в публикуването на историята. Вестникът също така отрязва употребата на обърнатото с главата надолу усмихнато емоджи от страна на Абел, което обикновено се асоциира със сарказъм. 

„Историята на Times разчита почти изцяло на непроверения и самоцелен разказ на Лайвли, като го цитира почти дословно, но същевременно пренебрегва изобилие от доказателства, които противоречат на нейните твърдения и разкриват истинските ѝ мотиви“, се казва в иска. 

Снимка: Getty Images

Мнението на Лайвли беше изложено в писмо от 80 страници, подадено на 20 декември в калифорнийския отдел за граждански права, което Times използва като основа за своята история. За разлика от съдебния процес, подобен тип жалби обикновено остават поверителни, освен ако някой не ги разкрие. 

Малко по-късно актрисата и нейните адвокати заведоха дело срещу Балдони и неговата компания. Искът почти дословно копира 80-те страници на вече подадената жалба. 

За още новини от света на звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор на статията:
Дарена Найденова
Сподели
Джъстин Балдони Блейк Лайвли статия New York Times съд жалба никога повече драма филм
0 коментара
fallback