Завръщането на Меган Маркъл в Instagram предизвика международни дебати. Някои смятат, че херцогинята на Съсекс полага пресметливи усилия да възроди публичния си имидж и да отключи нови източници на приходи. С новия си профил @meghan тя вече привлече над 100 000 последователи за един ден.
Мнозина обаче възприемат този ход като опит да се възстанови след поредицата от неуспехи, които засегнаха нейната марка и тази на принц Хари през последните месеци, пише Daily Mail.
Последните две години се оказаха трудни за семейство Съсекс, белязани от забележителни грешки, сред които беше отмяната на нашумелия подкаст на Меган в Spotify Archetypes („Архетипи“), твърди се, че е поради липса на въздействащо съдържание.
Съвместният им документален филм за Netflix, Heart of Invictus, се фокусира върху любимите на принц Хари Invictus Games, но не успя да предизвика шума, очакван от мултимилионната им сделка.
Може би най-фрапиращ беше провалът на проекта им за Netflix Polo, документален сериал, разказващ за ескападите на Хари в поло, където те необяснимо се появиха едва към края, оставяйки публиката разочарована.
А на всичкото отгоре лайфстайл марката на Меган American Riviera Orchard, която някога беше замислена като крайъгълен камък на нейните следкралски начинания, затъна в спорове за търговски марки и липса на осезаем напредък.
Тези пречки оставиха бъдещето им в Холивуд несигурно, особено след като договорът им с Netflix изтича през 2025 г. Кралският коментатор Ричард Фицуилямс определя завръщането на Меган в Instagram като ключова част от по-широката ѝ стратегия да си върне контрола върху разказа си, като същевременно възроди интереса към Съсекс: „Тя и Хари бяха принудени да спрат да използват акаунта си @sussexroyal.
„Те го бяха стартирали през 2019 г. и получиха един милион последователи за рекордно кратко време. Тя закри личния си профил в Instagram и закри успешния си лайфстайл блог The Tig преди сватбата им“.
Това превръща дигиталния рестарт на Меган в начинание с още по-високи залози, тъй като двойката се стреми да демонстрира трайната си значимост в конкурентния холивудски пейзаж.
Докато експертът по брандове и култура Ник Еде вижда в съживяването на Меган в Instagram шанс за нея да възстанови доверието и връзката си с феновете: „Меган се завърна в социалните медии и това е чудесен начин да напише своята истина.
За Меган залогът не може да бъде по-голям, но наградите могат да бъдат огромни. Експертите предполагат, че присъствието ѝ в Instagram може да ѝ отвори врати за доходоносни договори за подкрепа и партньорства със световни марки.
Холивудски звезди като Серина Уилямс, Криси Тейгън и Минди Калинг вече са последвали профила ѝ, което подчертава потенциала за високопоставени сътрудничества.
Пътят на Меган в социалната медия отразява нейната еволюция от актриса и блогър до херцогиня, а сега и до медийна личност.
Преди кралския си брак тя поддържаше процъфтяващо присъствие в социалните мрежи и беше автор на блога за начина на живот The Tig, който се фокусираше върху храната, модата и пътуванията. Закриването му преди сватбата ѝ с принц Хари символизира прехода ѝ към кралския живот, в който тя се отказа от личните си проекти в полза на дворцовите задължения.
Сега, без официални връзки с кралското семейство, Меган изглежда готова да си върне мястото, което някога доминираше. Еде смята, че завръщането на Меган в Instagram ѝ дава шанс да насърчи автентичността – качество, което ще ѝ е необходимо, за да възстанови доверието както на феновете, така и на критиците.
„Тя не се крие зад PR-обръщение или разказ за марката. Тя е себе си и това може да бъде чудесен начин за нея да изгради профила си и доверието на потребителите и феновете – и дори на хората, които не се интересуват от нея“, казва експертът.
И все пак съмненията остават. Фицуилямс подчертава, че опитът на семейство Съсекс с поляризиращи решения продължава да ги преследва: „Невъзможно е да се изтрият спомените за безмилостния начин, по който те започнаха серия от брутални атаки срещу кралското семейство, безсрамно използвайки кралските си връзки, за да бъдат там, където са днес“.
„Тя ще гледа на 2025 г. като на годината, в която ще преоткрие себе си и ще разбере коя е. Използването на социалните медии като платформа за изразяване на нейната индивидуалност и собствения ѝ разказ е положителна стъпка за нея.
Дебютът на Меган в Instagram – видео, за което се твърди, че е заснето от принц Хари – създава образ на лекота и увереност. На фона на живописния плаж в Монтесито Меган игриво се пързаля в пясъка, преди да издълбае в него „2025“ с драматичен жест.
Когато Меган издълбава 2025 г. върху пясъка, тя знае, че наближава пладне, тъй като договорът им с Netflix изтича тази година и ако не бъде удължен, това ще бъде катастрофа за тях.
Еде твърди, че Меган просто се позиционира повече като холивудска знаменитост, отколкото като бивша кралска особа.
„Тя използва платформата си така, както би го направила звезда от социалните медии, и това е мястото ѝ. Тя е една от многото, които имат платформа и могат да създават съдържание и да печелят пари“.
Фицуилямс също така свързва повторното ѝ появяване в социалните медии с амбициозен набор от усилия за изграждане на марка, включително предстояща готварска поредица на Netflix и по-нататъшни начинания под марката American Riviera Orchard: „Намерението на Меган във видеото е да изглежда спокойна, уверена и най-вече да символизира свободата, която твърди, че е намерила“, отбелязва той.
„В момента интересът към марката Sussex остава огромен“. Въпреки това Фицуилямс предупреждава, че Меган и Хари навлизат в период, в който трябва да направят нещо или да се пречупят, тъй като настоящите им медийни договори са пред изтичане.
Ако мултимилионният им договор с Netflix не бъде удължен тази година, това ще бъде катастрофа за тях – отбелязва той.