fallback

Без разкриване на информация по делото на Джъстин Балдони срещу The New York Times

07 March 2025 11:00

Въпреки че няма да са обемни, разкритията може да са „тежки“

След като The New York Times подаде молба за отхвърляне на иска на Джъстин Балдони срещу Блейк Лайвли и Райън Рейнолдс, окръжен съдия в САЩ даде разрешение на изданието да спре разкриването на информация до второ нареждане.

Заявлението – с което се искаше съдията временно да спре страните от необходимостта да обменят информация или документи – е било удовлетворено, тъй като окръжният съдия на Съединените щати Люис Джей Лиман разглежда молбата на вестника за отхвърляне от 28 февруари, показват документи, получени от E! News. 

Макар че екипът на Балдони твърди, че получаването на „разкрития срещу NY Times няма да бъде обемно и обременително, тъй като ще обхване сравнително кратък период от време“, Лиман обяснява, че „тежестта на разкритията не се измерва само с броя на страниците“.

Той подчерта, че тя се определя и от „сложността на въпросите, които разкриването ще представи, и чувствителността на документите, които ще бъдат поискани“.

Съдията също така добави, че ако съдът отхвърли молбата на NYT, екипът на Балдони – който също съди вестника в отделен иск за клевета на стойност 250 млн. долара – може да поиска „обхвата на откритията“, които търси.

„Малко вероятно е страните да бъдат несправедливо ощетени от спирането, докато Съдът се произнесе по висящото искане“, продължи Лиман. The New York Times не е забавил подаването на молбата си, а я е подал в рамките на 21 дни след връчването ѝ. Съдът възнамерява да разгледа молбата за отхвърляне незабавно, след като тя бъде представена в цялост.“

„Междувременно е очевидно, че страните ще бъдат заети с откриването на документи от другите страни и с откриването на документи от трети страни“, пише още в документа. „Не се очаква скоро да започне даването на показания. Съдът се надява да се произнесе по молбата, много преди те да започнат.“

Говорител на NYT се обърна към последната актуализация в изявление за E! News, в което пише: „Оценяваме днешното решение на съда, което признава важните ценности на Първата поправка, заложени тук. Съдът попречи на г-н Балдони да обременява The Times с искания за разкриване на информация по дело, което не е трябвало да бъде заведено срещу него.“

След искането на NYT за отхвърляне на жалбата старши вицепрезидентът по външните комуникации на изданието Даниел Роудс Ха подчерта, че „това дело никога не е трябвало да бъде заведено срещу тях“.

„Блейк Лайвли изрази сериозна загриженост относно начина, по който е била третирана на снимачната площадка и след излизането на филма“, заяви Ха пред Deadline миналия месец. „Ние направихме точно това, което новинарските организации трябва да направят: информирахме обществеността за жалбата, която тя подаде в Калифорнийския отдел за граждански права. Злополучната кампания на г-н Балдони срещу The New York Times – поставяне под въпрос на етиката ни, опит за дискредитиране на репортажите ни, подаване на неоснователен съдебен иск – няма да ни накара да замълчим.“ 

Четири месеца след като филмовата адаптация на книгата на Колийн Хувър „Никога повече“ дебютира в кината, на 20 декември Блейк Лайвли подаде жалба в Калифорнийския департамент за граждански права (CRD) срещу своя екранен партньор и режисьор на продукцията Джъстин Балдони и неговите сътрудници, предаде тогава The New York Times.

В жалбата, получена от E! News, Балдони, продуцентската му компания Wayfarer Studios (Wayfarer), нейният главен изпълнителен директор Джейми Хийт, съоснователят ѝ Стив Саровиц, публицистката на Балдони Дженифър Абел, нейната компания RWA Communications, специалистът по кризисни комуникации Мелиса Нейтън, нейната компания The Agency Group PR LLC (TAG), изпълнителят Джед Уолъс и неговата компания Street Relations Inc. са посочени като ответници.

Лайвли твърди в жалбата си, че Балдони и неговите сътрудници от Wayfarer „са предприели сложен план за пресата и цифровите технологии като отмъщение“ за това, че е изразила загрижеността си относно предполагаемото неправомерно поведение на снимачната площадка – според нея тя и други членове на актьорския състав и екипа са „преживели натрапчиво, нежелано, непрофесионално и сексуално неподходящо поведение“ от страна на Балдони и Хийт.

Актрисата добавя, че предполагаемата кампания срещу нея е причинила „значителни вреди“ в личен и професионален план. 

Обвиненията, изброени в жалбата, включват сексуален тормоз; отмъщение; неизпълнение на задължението за разследване, предотвратяване и/или отстраняване на тормоза; подпомагане и подстрекаване към тормоз и отмъщение; нарушение на договор; умишлено причиняване на емоционален стрес; небрежност; лъжлива светлина, навлизане в личния живот и намеса в бъдещо икономическо предимство.

На следващия ден вестник The New York Times публикува репортаж за репресивна клеветническа кампания, която Балдони и неговите сътрудници, както се твърди, са водили срещу Лайвли – позовавайки се на нейната жалба по CRD. В статията си изданието цитира съобщения, изпратени от Балдони и неговия екип – включително публициста Абел и специалиста по кризисни комуникации Нейтън – които са част от нейната жалба. Читателите можеха да прегледат съдебните документи и на уебсайта на The New York Times.

„Надявам се, че моите съдебни действия ще помогнат да се вдигне завесата на тези зловещи тактики за отмъщение, за да се навреди на хората, които говорят за неправомерно поведение“, каза Лайвли пред изданието, „и ще помогне да се защитят други, които може да станат мишена“.

След като новината за жалбата на Лайвли се разчу, Брайън Фридман – адвокатът на Балдони, Wayfarer и нейните представители – отхвърли твърденията на Лайвли.

„Срамно е, че г-жа Лайвли и нейните представители отправят такива сериозни и категорично неверни обвинения срещу г-н Балдони, Wayfarer Studios и неговите представители, като пореден отчаян опит да „поправят“ негативната си репутация, натрупана от собствените ѝ забележки и действия по време на кампанията за филма; интервюта и дейности в пресата, които бяха наблюдавани публично, в реално време и без редакция, което позволи на интернет да генерира собствени мнения и становища“, казва той в изявление на уебсайта на The New York Times. „Тези твърдения са напълно неверни, възмутителни и умишлено солени с цел публично да навредят и да преразкажат един разказ в медиите.“

Фридман също така защити решението на Wayfarer да наеме кризисен мениджър, като заяви, че това е направено преди маркетинговата кампания на филма. „Представителите на Wayfarer Studios все още не са направили нищо проактивно, нито са предприели ответни действия, а само са отговаряли на входящи медийни запитвания, за да гарантират балансирано и фактологично отразяване и са наблюдавали социалната активност“, добави по-късно той.

„Това, което подчертано липсва в подбраната кореспонденция, е доказателството, че не са били предприети никакви проактивни мерки с медиите или по друг начин; само вътрешно планиране на сценарии и частна кореспонденция за изготвяне на стратегии, което е стандартна оперативна процедура при професионалистите в областта на връзките с обществеността.“

За още новини от света на звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор на статията:
Tialoto.bg
Сподели
Джъстин Балдони дело никога повече Блейк Лайвли The New York Times
0 коментара
fallback