IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Кейт Мидълтън – тихият застъпник на семействата във Великобритания

22 май 2025 16 30

Новата ѝ инициатива може да се похвали с огромен успех

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Мисията на Кейт Мидълтън да издигне ранното детско развитие като национален приоритет прави значителни крачки – с все по-голямото участие на частния бизнес. 

Чрез поредица от нови инициативи организацията Business Taskforce за ранно детско развитие, която принцесата развива под шапката на кралската фондация, вдъхнови големи компании – от IKEA до водещи банки и супермаркети – да разработят програми, предназначени да подкрепят по-добре родителите и да помогнат на децата да се развиват. 

Инерцията следва забележителен доклад, публикуван от Мидълтън миналата година, който очертава спешната необходимост да се даде приоритет на първите години в развитието на децата. Докладът подчертава, че всяко дете заслужава щастлив, здравословен старт в живота и че инвестирането в ранна детска възраст не е просто правилното нещо, което трябва да се направи, а е форма на интелигентна икономика. 

Кейт Мидълтън,

Снимка: Getty Images

Подкрепяйки биологичните и приемните семейства, осиновителите или лицата, които се грижат за децата, докладът твърди, че фирмите могат да намалят отсъствията от работа, да повишат задържането на служителите и да подкрепят грижата за психичното здраве и благополучие на своите служители – като същевременно помагат за отглеждането на по-устойчиво бъдещо поколение.

След публикуването на доклада всеки член на Taskforce, която работи заедно с по-широката кампания на Кейт Shaping Us, е обещал да предприеме действия. 

Кампанията за ранно детско развитие набира истинска сила, като привлича към себе си все по-големи бизнеси в Обединеното кралство. 

Кейт Мидълтън

Снимка: Getty Images

Според офиса на принцесата на Уелс, LEGO е дарила комплекти Education Build Me „Emotions“, предназначени да помогнат на децата да идентифицират и разберат чувствата си. 

IKEA започнала партньорство с местни бебешки банки, за да осигури основни артикули за нуждаещи се семейства и стартира продуктова линия, която набира средства. 

Банката NatWest пък разширила капацитета си за отпускане на заеми за грижи в ранна детска възраст и създала инструменти, за да помогне на детските ясли да работят по-устойчиво. 

Веригата супермаркети Iceland обучила 30 000 служители за по-добра подкрепа на млади семейства и започнала сътрудничество с онлайн формула Mumsnet, за да стартира набор от ястия за малки деца – проект, който събира средства за болницата Alder Hay в Ливърпул и насърчава здравословното хранене. 

Междувременно местният хранителен магазин Co-Op, вдъхновен от инициативата Shaping Us на Кейт, сега работи, за да помогне на родители и полагащите грижи за деца да разберат по-добре и да насърчат социалното и емоционалното развитие на малчуганите. 

Кейт Мидълтън

Снимка: Getty Images

По-голямата част от тази работа се върши тихомълком по време на борбата на Кейт с рака през 2024 година. Въпреки че принцесата не излизаше твърде много, тя е била информирана постоянно какво се случва с инициативите ѝ, включително и за нещата, поместени в доклада от май. 

На 18 май сър Рон Калифа, председател на Taskforce, похвали постигнатия напредък.

„Бизнеси от всякаква форма и размер – от луксозни магазини до глобални предприятия – притежават уникални и мощни допирни точки като работодатели, доставчици на стоки и услуги и като стълбове на общностите, на които с гордост служат. Тези роли не са просто бизнес функции – те са невероятни платформи за смислени действия“, каза той.

Калифа допълва „Ние в Кралската фондация сме много горди, че през изминалата година членовете на Taskforce показаха толкова силно лидерство и се справиха с това предизвикателство. Техните усилия направиха реална, осезаема разлика в живота на безброй семейства с малки деца“

Сър Рон обеща на обществото, че това е само началото на възможните постижения. „Работейки рамо до рамо, ние имаме възможността да възродим ролята на бизнеса в обществото – не само като мотори на икономическата активност, но и като поддръжници на детството, благополучието и дългосрочното социално здраве“, каза още той. 

Кейт Мидълтън,

Снимка: БГНЕС

Кейт стартира своята инициатива Business Taskforce през март 2023 година като част от по-голямата си мисия Shaping Us. Миналата година принцесата беше извън светлината на прожекторите заради борбата с рака, но сега постепенно се завръща, след като през януари обяви, че болестта ѝ е в ремисия. 

На 13 май тя се появи в Лондон, за да почете обещаващи модни таланти по време на дизайнерско събитие, където 29-годишният победител Патрик Макдауъл каза „Тя беше много заинтересувана да види различните творения на всеки, който беше тук... Беше истински заинтригувана да се срещне с всеки от нас и да чуе какво имаме да кажем за това как сме допринесли за процеса на създаване на тази модна колекция“

По-късно тази седмица се очаква Кейт да се присъедини към принц Уилям в Шотландия за освещаването на нов модерен военен кораб за борба с подводници. 

За още новини от света на звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари