От забележителния си танц във видеото на Миси Елиът към песента Work It до ролите в „Лудориите на Зак и Коди“, „Деца на килограм“ и поредицата „В ритъма на танца“, Алисън Стоунър е имала доста натоварено детство – получавайки роли в нашумели проекти от началото на 2000-те години.
Но близо 50 филма и анимационни роли като озвучаваща актриса по-късно, бившата звезда на Disney Channel признава, че славата не е чак толкова приятна, колкото всеки си мисли.
„Да си известен като дете е странно и нездравословно“, разкрива Стоунър във видео в YouTube, когато е на 24 години. Тя прави признанието, за да спре феновете да задават едни и същи въпроси, като същевременно им покаже накъде се е запътила и какво създава след холивудската си кариера.
По думите ѝ тогава, да работиш в киното прилича доста на товарно муле. „Живееш в малка кутия и си част от машина. Всичко това ти се отразява доста“, каза актрисата.
„Конкуренцията, нарцисизмът, перфекционизмът, графикът, травмиращите преживявания, за които никога не можем да говорим, защото сме или подписали договор, или ще ни застрелят, или ще ни се случат други неща, ако си отворим устата“, допълва Алисън и шеговито добавя, че не е част от илюминатите, въпреки че звучи по този начин.
Въпреки че не даде точни примери, Стоунър обясни, че живеенето като друг човек години наред е причинило сериозна умора и отвращение от разказването на нечии други истории.
По това време актрисата призна пред феновете, че иска да им покаже истинската си същност, без да се интересува дали това ще се вписва в рамките на очакванията им. Тя също така изрази надежда от създаването на общност, в която хората могат спокойно да говорят за истинските неща, които имат смисъл.
Стоунър призна, че взетите решения след кариерата ѝ в Холивуд са ѝ позволили да погледне на живота с други очи.
„В нашето поколение сякаш оставяме изкуството да говори само за себе си. Не споделяме толкова за личния си живот. Но аз ще го променя. Виждам огромен потенциал в този тип отношения“, каза тогава тя.
И години по-късно Алисън Стоунър удържа на обещанието си. Тя написа книга, в която споделя всичко за Холивуд, без филтри и преструвки, включително и за начина, по който се самоизтезавала за роли.
В книгата Semi-Well-Adjusted Despite Literally Everything, която излиза на пазара по-късно този месец, актрисата разкрива, че още на 8-годишна възраст е работила по 80 часа на седмица и трудно е постигнала стабилност в хаотичния свят на Холивуд.
Откровената история разказва подробно за пътя на Стоунър към славата, включително нейния бурен личен живот, рехабилитацията и откриването на сексуалността ѝ. В същото време тя анализира и екосистемата на развлекателната индустрия, пътя от детска звезда до краха на кариерата ѝ и какво ѝ е било необходимо, за да създаде нов живот за себе си в зряла възраст.
„Ако исках да издам мемоар, трябваше да се подсигуря, че ще носи огромно значение с всяка страница както на личностно, така и на колективно ниво. На пръв поглед разкрива истините, които са били най-скрити – подробности, останали неизказани заради правни договори, истории, които дори семейството и приятелите ми не знаят, и едно изключително интимно пътешествие на психичното здраве и саморазвитието“, казва звездата.
Тя допълва, че таи надежда книгата ѝ да бъде приета като по-голямо пробуждане за Холивуд и обществото. „Не съм скрила информация, която публиката трябва да научи, информация, която, след години на проучване, не съм видяла да бъде предоставяна по този начин. Очаквам с нетърпение реакция на главите, които засягат по-дълбоки въпроси и насочват към дискусии“.
В откъс, публикуван от Vanity Fair, Стоунър разкрива за бруталната диета и тренировъчен режим, на които се е подложила, за да спечели ролята на Катнис Евърдийн в „Игрите на глада“.
„Катнис беше най-добрата роля и най-силната главна женска роля – целеустремена, непоколебима, атлетична и за щастие – героиня, чиито качества бяха по-важни от физическата красота. Но ролята беше игра с огъня за мен“, пише актрисата. „Катнис беше характерно слаба – не анорексична, но достатъчно слаба, за да отразява израстването ѝ в недохранен район – и мускулеста от лов и стрелба с лък. Ако исках ролята, трябваше да се ангажирам с усилени тренировки, без напълно да се поддам на хранителното си разстройство“.
Като бивша тийнейджърска звезда на Disney, Стоунър признава, че оглавяването на „Игрите на глада“ е било „малък шанс“, но тя се е надявала, защото не е било твърде „нереалистично за един режисьор да извлече неочакван човек от тълпата и да го направи звезда“.
На 17 години актрисата е одобрена да посети световноизвестен медицински лагер за отслабване, който да ѝ помогне да влезе във формата на Катнис Евърдийн, въпреки че вече е била с драстично поднормено тегло. Програмата се е състояла от две седмици по седем часа ежедневни упражнения с калориен дефицит.
„Не разпознавах ирационалните изключения, които лекарите (и обществото) правеха за Холивуд, защото това беше единственото, което познавам. Дори на 10 години трябваше да премина медицински преглед, преди да снимам „Деца на килограм“, и лекар, познат в индустрията, откри сърдечен шум. След като споделих, че имам световъртеж и припадъци, той не отбеляза нищо в досието ми, защото това можеше да попречи на продуцентската компания да ме наеме. Следвах нарежданията на лекаря и игнорирах шума, както направи и той, заключавайки, че Холивуд трябва да съществува над медицината, над закона и дори над здравия разум“.
„Лекарите и треньорите никога не би трябвало да позволяват на непълнолетен с поднормено тегло да прави седем часа походи от 22 километра, силови тренировки и високоинтензивно кардио“, продължава Стоунър за подготовката си за „Игрите на глада“. Тя обяснява, че загрижеността на всички се изпарявала, когато казвала, че тренира за актьорска роля. „Оценяваха ме като психически стабилна и продължаваха. След това, в почивните дни, се катерех по камъни в близката гора, за да изградя тактически умения като Катнис“.
Бруталният процес на подготовка, през който Алисън преминава, се оказва напразен, след като тя все пак не получава ролята. В мемоарите си разкрива, че е била последната актриса, явила се на прослушване за Катнис. Въпреки че ѝ е било казано да подготви три сцени от сценария, една от тях е била изрязана в стаята за прослушвания. Тя била бързо изгонена от стаята без обратна връзка, след като е приключила с четенето си, и е чакала с дни за новини, докато „тялото ми е в режим на гладуване и крещеше за калории“.
„След седмица чакане, преминах от ръба на лишенията към аварийна аларма за храна. Насилих се бавно да се приближа до килера. Намазах скромно количество фъстъчено масло върху солени крекери. 350 калории ще са достатъчни. Но бях гладна. Час по-късно изядох пакет овесени ядки без захар и добавих протеин. Това би трябвало да ми е достатъчно. Но стомахът ми изръмжа за още“.
В крайна сметка Стоунър започва да яде безразборно, включително кофа сладолед, чипс, пуканки, шоколадови блокчета и каквото намери, докато челюстта не я заболява от дъвчене. След като приключва всичко, тя изпада в делириум на дивана.
„Дванадесет часа по-късно се събудих с отвратителна мигрена и летаргия. Някак си все още жадувах за сладко. Но преди да мога да помисля да си разваля още един ден, трябваше да се изправя пред самонанесените щети от предната нощ“, пише тя. „Мислех си, че съм качила три килограма, но ще се оправя. Когато се качих на кантара, разтърках очите си в недоумение. Бях си върнала всеки килограм, който бях загубила през последните два месеца. Само за няколко часа. Това беше най-лошият ми кошмар. Тялото ми беше задържало всяка една хапка храна и течност, несигурно кога ще бъде нахранено отново. Целия ми напредък бе изтрит“.
Скоро след това Стоунър получава обаждане от „Игрите на глада“, разбирайки че няма да получи ролята на Катнис.
Мемоарите на Алисън Стоунър, Semi-Well-Adjusted Despite Literally Everything, излизат на пазара на 12 август.