IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Най-лошите коледни подаръци за клиенти

14 декември 2013 11 40

Ако не искате да загубите своите клиенти, разберете кои са нещата, които никога не трябва да им подарявате за празниците

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Отношенията между вас и вашите клиенти могат да бъдат също толкова деликатни, както любовните. Също като във връзка, вие трябва да внимавате как се отнасяте и как говорите, за да не засегнете другата страна. Коледният подарък също е много важен и не трябва да си позволявате пропуски!

Всъщност идеята на коледните подаръци за клиентите е вие да покажете уважение, а те да отговорят с искрена благодарност. По тази причина не бива да си позволявате да ги разочаровате с някой посредствен предмет. Вижте кои са най-лошите коледни подаръци за клиенти, които най-добре никога не подарявайте:

1. Бутилка вино с вашето лого на етикета. Тази идея не е особено креативна, особено ако е честа практика. На никой човек няма да му бъде приятно да събира едни и същи или подобни бутилки вино, които дори нямат нужните вкусови качества (повечето фирми не биха инвестирали в по-скъпо и хубаво вино).

2. Химикалки, тефтери и календари с логото на вашата фирма. Това не са подаръци – те са нещо задължително и имат функцията на промоционални инструменти за вашия бизнес. Всъщност добре е да раздадете подобни предмети както на своите колеги, така и на клиентите си, но не като подарък. Това, че нещо се дава безплатно, не го прави подарък.


3. „Специална празнична оферта“. Например: „Всички лоялни клиенти на нашата фирма получават 20% отстъпка при покупки над X лева (няколкостотин лева). Какъв подарък е това? Човек трябва да даде определена сума, в повечето случаи голяма, и чак тогава да получи отстъпка? Подобна политика определено не е подходяща за коледен подарък.

4. Лотариен билет. Това е меко казано странен подарък. От него клиентът ще се почувства сякаш буквално сте му казали „Нямам време/ресурси/желание за истински подарък, затова ето нещо, с което ще замажа положението“. В крайна сметка, който иска да опитва късмета си, сам може да се снабди с лотариен билет.

5. Кошница с подаръци. Някои фирми имат практика да разпределят продуктите си в излишък и да ги представят като коледни подаръци. Повечето пъти това са неща, които са ненужни и не биха се използвали. За да не изглежда съвсем видно, че този вид подаръци са просто „изчистване на склада“, фирмите ги поставят в плетени кошници.

6. Облекло с вашето лого. Шапки и тениски с лого попадат в категорията на антиподаръците. Друг проблем е, че размерът на дрехата рядко пасва на човека, за когото е предназначена. Ако подарите по-малка тениска, има шанс клиентът да се почувства дебел и да му стане неудобно. От друга страна, ако подарите по-голяма тениска, може да го обидите, смятайки го за по-пълен.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари