Няма как да сте забравили оригиналната и доста агресивна рекламна кампания на Diesel - "Be Stupid".
След като призоваха своите фенове да бъдат глупави и съответно - свободни в действията си (че кой не си е показвал бюста пред охранителна камера поне веднъж в живота?!), и тотално промениха вижданията ни за неконвенционалността в рекламата, Diesel бяха ... забранени.
Официално.
Стимулиращите към глупост постери съвсем наскоро бяха наградени от Фестивала на рекламата в Кан, а малко след това бяха свалени от билбордовете (но пък спокойно си седят върху страниците на Grazia и Dazed & Confused, да отбележим).
От страх да не предизвикат вълни от "антисоциално поведение" сред лесно манипулируемата днешна младеж.
ASA (Advertising Standards Authority, нещо като Контрол на рекламата) получила цели 33 оплаквания. Предполагаме, от тесногръди лелки, живеещи на сух режим през последното десетилетие.
Чудна работа. В България набъбнали дини на всеки километър, а "на Запад" даже чувство за хумор си нямат.
А сега сериозно. Причините за забраната са логични, и въпреки че ще избегнем анализирането им, само ще попитаме, чисто риторично: каква е разликата между това един тийнейджър да види постера на улицата, в интернет или върху страниците на лъскаво списание?
Diesel наградени, а след това - забранени
1 юли 2010 13 19Рекламната кампания Be Stupid получи награда, след това бе свалена от билбордовете

"Да, да, покажи ги", казват Diesel. Снимка: Diesel
Сподели
Коментари


Още от Новини
Коментари


Кажи на Diesel. Преписвам от тях.
Отговори
Сигнализирай за неуместен коментар

Smart recognizes things for how they are, stupid sees things for how they could be. Тази част не е вярна:)
Отговори
Сигнализирай за неуместен коментар

Хей! :) Рекламата е вдъхновяваща. Беше като я разгледах за първи път тука, и още си е сега като я прегледах пак. Чудя се коя ми е най-високата степен на похвала. Изобщо няма да обяснявам повече нищо. Няма да превеждам.Don't be stupid. It's the crusher of possibility. It's the world's greatest deflator. The world is full of smart people doing all kinds of smart things. That's smart. Well, we're with stupid. Stupid is the relentness pursuit of a regret free life. Smart may have the brains, but stupid has the balls. Smart recognizes things for how they are, stupid sees things for how they could be.Smart may have the authority, but stupid has one hell of a hangover.It's not smart to take risks.Великолепна ... (търся проста дума за "концепция") .. идея. И няма съвсем нищо общо с прокламирането на ученолюбивост сред тийнейджърите. Предполагам че света е пълен с тежко глупави хора. *** stupid тука има тотално друго съдържане. Билбородве? Ко речииии?
Отговори
Сигнализирай за неуместен коментар

Рекламата на водка в България с чалга певиците е съвсем наред, колкото и да не се харесва на някой стила музика. Трябва да бъдем обективни. По скандално може би щеше да бъде ако уважавана личност я рекламираше. Все пак има доста какво да се разсъждава по рекламите и цензурата като цяло.
Отговори
Сигнализирай за неуместен коментар

Имат основание донякъде и едва ли трябва да си лелка без чувство за хумор, за да имаш някаква насоченост в рекламите. рекламата на дизел може би точно това е целяла и сега е запомнена. И в този смисъл това за нея не е негатив. Но ако подобен тип реклами, показващи глупостта като "модерна" и "красива", се пуснат да се пропагандират, някои ценности съвсем ще бъдат изпуснати от контрол именно защото рекламата е насочена към лесно манипулируема публика, а не към хора професионалисти. И разликата дали тийнеджъра ше види рекламата в интернет, на постер или на корица има! Ако нямаше разлика в това до колко широко разпространена е рекламата, местата за нея щяха да са безплатни!! И това не е аргумент да не се спира рекламата от билбордове!
Отговори
Сигнализирай за неуместен коментар
1 - 5 от 5