IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Космата маймуна рекламира Benetton

12 ноември 2004 15 09

Италианската компания за облекло Benetton обяви скок на нетната си печалба с 27,8% за третото тримесечие на годината до 33 млн. евро. В същото време обаче в сравнение със същия период на предходната година продажбите на компанията са паднали от 413 млн. е

Космата маймуна рекламира Benetton

За цялата финансова година от Benetton предвиждат продажби от 1,7 млрд. евро и нетна печалба от 120 млн. до 125 млн. евро.

Компанията, от чиито капитал 67,14% са собственост на холдинга на фамилия Бенетон Edizione Holding, притежава марките United Colors of Benetton (за възрастни), United Colors of Benetton (за деца), Sisley и Playlife.

Междувременно Benetton не престава да изненадва клиентите си. Смятан за “авангардист” по отношение на рекламните си кампании, преди седмица италианската марка пусна поредната си нетрадиционна реклама.

На пръв поглед нищо шокиращо в снимката на маймуна, на която едва се забелязва логото на фирмата, но все пак посланието е многозначително: дали трябва да ни подтикне да се замислим от къде сме дошли, или напротив, да ни кара да се възприемаме като маймуни, обръща внимание Лоран Рафаел в статия за френското списание La Libre.

Все пак тази рекламна политика не е нищо ново за Benetton, която още през 80-те и 90-те години разчита на провокативни реклами – дрехи, изглеждащи като напръскани с кръв, алюзия за загиналите войници в Косово и за болните от СПИН.

Benetton е създадена през 1965 г. от Лучано Бенетон, братята му Джилберто и Карло и сестра му Джулиана. Днес компанията присъства в над 120 страни по света и има над 5 000 магазина.

КоментариКоментари