Нощта на модата - шопинг инициативата по идея на главната редакторка на сп. "Вог" Ана Уинтур за привличане на повече купувачи, ще се превърне в още по-мащабно събитие, когато през септември бъде организирана в 250 града в САЩ, предаде Асошиейтед прес.
Целта на проявата е да привлече клиенти във важния за търговията есенен период, като направи пазаруването едно още по-вълнуващо преживяване. Тази година фокусът ще бъде върху самата модна индустрия и нейните представители, а не върху холивудските знаменитости, които "откраднаха шоуто" през изминалите две години.
Нощта на модата ще бъде организирана на 8 септември. Ню Йорк ще остане сърцето на проявата, но към нея ще се присъединят много представители на националната модна индустрия. "Модният шум" отново ще идва най-вече от Манхатън с включването в инициативата на дизайнери като Майкъл Корс, Рейчъл Зоуи, Лойд Бостън.
В "Мейсис" моделът Коко Роча ще говори за колекцията на Карл Лагерфелд, а двете дизайнерки от "Маркеза" ще бъдат сред съдиите в конкурс за най-хубаво куче в "Бергдорф Гудман".
Посетителите на "Сакс" ще имат възможността да се снимат с модели на Стела Маккартни и да публикуват фотографиите във Фейсбук.
По случай инициативата е създадена и специална колекция за набиране на средства. В магазините, участващи в Нощта на модата,ще бъдат предлагани стоки, 40 процента от продажбата на които ще бъдат предоставени на различни благотворителни организации.
Нощта на модата бе организирана за първи път през 2009 г., за да съживи продажбите след пагубна година, в която рецесията остави отпечатъка си навсякъде, и особено върху луксозните магазини, припомня агенцията.
БТА